علی بهرامی‌فرد مدرس موسیقی و نوازنده سنتور در تازه‌ترین فعالیتش، یک اثر پژوهشی- صوتی مجموعه دونوازی‌های سنتور خود را با نام «گنگ خواب‌دیده» منتشر کردکه مشتمل بر دو نوازی‌های سنتور این هنرمند است و توسط مؤسسه فرهنگی هنری «ماهور» در دسترس مخاطبان قرارگرفته.

این هنرمند ازجمله هنرمندان صاحب سبک در نوازندگی سنتور است که طی سال‌های اخیر علاوه بر تدریس در دانشگاه و مراکز آموزش عالی با کیهان کلهر و آذرپیرا کنسرت‌های متعددی را برگزار کرده است. او سال گذشته همراه با هادی آذرپیرا آلبوم «طرز مستور» را در بازار موسیقی منتشر کرده بود.

علی بهرامی‌فرد ازجمله هنرمندانی است که تحصیلات آکادمیک خود را در دوره‌های عالی آموزشی به اتمام رسانده است. او علاوه بر تألیف کتاب‌های مختلف تخصصی و تدریس دروس مختلف موسیقی ازجمله ردیف موسیقی دستگاهی ایرانی، مبانی آهنگسازی، فرم و آنالیز و تئوری موسیقی در مراکز مختلف دانشگاهی و آموزشی آلبوم‌های «راهه»، «گشایش»، «ز بعد ما»، «تنها نخواهم ماند» را در بازار موسیقی منتشر کرده است.

در توضیح این اثر پژوهشی آمده است: «بخشی از مجموعه حاضر در اوایل دهه هشتاد شمسی برای دونوازی سنتور با عنوان «فراق» منتشرشده است. در این مجلّد بازنگری و اصلاحاتی در قطعات قبلی صورت گرفته است و همچنین دو قطعه جدید به آن اضافه‌شده است که به همراه نمونه صوتی به نشر رسیده است. البته با توجه به تعداد زیاد و سطوح متفاوت نوازندگان سنتور در ایران، نیاز به کمیت بیشتری از کارگان مکتوب و استاندارد برای هم‌نوازی این ساز احساس می‌شود.»