بنا به دعوت مرکز هنری احمد سایگون در شهر ازمیر کشور ترکیه، روز جمعه هشتم آبان ماه ارکستر سمفونیک دولتی ازمیر با ررهبری علی رهبری به همراه دان زو، نوازنده مشهور ویولن چینی، به روی صحنه رفت و آثاری از روبرت شومان و گوستاو مالر را اجرا کردند.

ارکستر سمفونیک دولتی ازمیر جزو یکی از بهترین ارکسترهای کشور ترکیه به شمار می‌آید. این ارکستر که از سال ۱۹۷۵ به‌صورت ارکستر بزرگ سمفونیک فعالیت‌های خودش را شروع کرده است؛ تاکنون با اغلب رهبرها و سولیست‌های مشهور جهان همکاری داشته و تورهای مختلفی در کشورهای جهان برگزار کرده است.

اکنون این ارکستر برای همکاری طولانی‌مدت قرارداد جدیدی با علی رهبری رهبر بین‌المللی ایرانی به امضا رسانیده. علی رهبری رهبر و مدیرهنری سابق ارکسترهای سمفونیک در شهرهای، بروکسل، پراگ، زاگرب، مالاگا و تهران، کنسرت اختتامیه فصل هنری گذشته و افتتاحیه این فصل ارکستر سمفونیک دولتی استانبول را نیز به عهده داشت. رهبری تاکنون با بیش از ۱۲۰ ارکستر سمفونیک در قاره‌های مختلف همکاری داشته و تنها در کشور ترکیه نیز 15سال همکاری با ارکستر سمفونیک دولتی استانبول و ۷ سال با ارکستر سمفونیک دولتی آنتالیا را در کارنامه خود دارد.