آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار فهرست ۳۹۷ هنرمند و فعال عرصه سینما را به عنوان اعضای جدید این نهاد سینمایی معرفی کرد که امیر جدیدی به عنوان یکی از اعضای جدید در شاخه بازیگری و  فیروزه خسروانی، در شاخه مستند در میان اعضای جدید  آکادمی دیده می‌شوند

امیر جدیدی که سال گذشته با فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی در جوایز اسکار حضور داشت، نقش‌آفرینی در فیلم‌هایی چون «عرق سرد» و «من» (سهیل بیرقی)، «آفریقا» و «سیزده» (هومن سیدی)، «پایان خدمت» (حمید زرگر نژاد)،‌ «رخ دیوانه» (ابوالحسن داوودی)، «خنده‌های آتوسا» (علیرضا فرید)، «اژدها وارد می‌شود!» (مانی حقیقی)، «قاتل اهلی» (مسعود کیمیایی)، «پدیده (علی احمدزاده)، «هت‌تریک» (رامتین لوافی)، «تنگه ابوقریب» (بهرام توکلی)، «قانون مورفی «رامبد جوان»، «لتیان» (علی تیموری) و «روز صفر» (سعید ملکان) را نیز در کارنامه دارد.

 

فیروزه خسروانی نیز با فیلم «راف­کات» توانسته بود جایزه هیأت داوران بین‌المللی فیلم‌‌های آسیایی (آسیاتیکا) را به دست آورد.

او با ساخت «هزار و یک ایران» بار دیگر توانست دو جایزه فیلم «برگزیده تماشاگران» و همچنین فیلم «برگزیده هیأت داوران» یازدهمین جشنواه بین‌‌المللی فیلم‌‌های آسیایی (آسیاتیکا) را به دست آورد.

«رادیوگرافی یک خانواده» از دیگر ساخته‌های فیروزه خسروانی است که در سال ۲۰۲۰، جایزه بهترین فیلم جشنواره ایدفای را به دست آورد.

فیروزه خسروانی مستند‌ساز ایرانی دانش‌آموخته هنر و کارشناس ارشد روزنامه‌نگاری است.

از میان ۳۹۷ نفر عضو جدید آکادمی اسکار، ۴۴ درصد را زنان تشکیل می‌دهند و ۳۷ درصد نیز افرادی از اقلیت‌های قومی و نژادی هستند. ضمن این که ۵۰ درصد از اعضای جدید آکادمی از کشورهایی غیر از آمریکا انتخاب شده‌اند.

در فهرست جدید اعضای آکادمی اسکار، ۷۱ نامزد اسکار و ۱۵ برنده این جایزه سینمایی حضور دارند.