عالیجناب پولدارَک، عنوان یک کتاب هشدار دهنده و جذاب است برای کسانی که تازه تصمیم گرفته‌اند وارد چرخه فعالیت اقتصادی و کارآفرینی شوند.

به گزارش ایلنا، این مجموعه داستان کوتاه از سوی نشر بهار سبز روانه بازار کتاب شده است.

در این کتاب در قالب 84 داستان کوتاه با شخصیتی آشنا می‌شوید به نام عالیجناب پولدارَک، که یک پولدار به معنای واقعی کلمه است، از آن‌هایی که هیچ چیز به اندازه موفقیت اقتصادی و تجاری، برایشان اهمیت ندارد. از آن‌هایی که برای فعالیت‌های کاری و مالی خود برنامه و هدف دارند و در راه رسیدن به آن، به هیچ کسی رحم نمی‌کنند و مراعات هیچ چیز را نمی‌کنند.

وقتی مشغول صحبت‌های روزمره است، خیلی گرم و صمیمی است، حتی از شوخی و مزاح و نقل داستان‌های بامزه هم کم نمی‌گذارد ولی امان از لحظه‌ای که وارد قلمرو منافعش شوید، ناگهان تبدیل به یک شخصیت سرسخت، خشن و جدی می‌شود. انگار که زلزله‌ای بپا شده، به حریف فرصتی برای عرض اندام نمی‌دهد.

او شکارچی لحظه‌هاست و منتظر اولین اشتباه طرف مقابل است تا در فرصت مناسب، پیروز میدان رقابت باشد و موجودی خود را افزایش دهد. شفاهی قول می‌دهد و مکتوب قول می‌گیرد و تلاش می‌کند بیشترین مسئولیت‌ها را به گردن طرف دوم بیاندازد. نقاط قوت افراد را با رندی تبدیل به نقطه ضعف می‌کند و از آن برای امتیاز گیری بیشتر استفاده می‌کند. از رقابت در زمین‌های تراز و هم سطح پرهیز می‌کند و همیشه دنبال آن است که بازی را پیش از شروع، سه بر صفر برده باشد.

علاوه بر این‌ها، عالیجناب پولدارَک ده‌ها ترفند و شگرد فوق‌العاده دیگر برای تضمین موفقیتش دارد که تعدادی از آن‌ها واقعا چندش‌آور و زهردار است.

اما در کنار آداب چندش‌آورش که باید نسبت به آن‌ها آگاه بود و دوری جست، یک سری توانمندی‌ها، مهارت‌ها، تکنیک‌ها و تاکتیک‌هایی هم دارد که موفق به اداره مجموعه‌های بزرگ اقتصادی و پول‌سازی‌های خارق العاده و افسانه‌ای شده و حیف است که این فنون و روش‌ها در سایه آداب چندش‌آورش، مورد توجه و استفاده قرار نگیرد.