اداره کل هنرهای نمایشی، در روزهای اخیر رنگ و بوی جشنواره‌ای به خود گرفته است. در حالی‌که قادر آشنا، مدیرکل این اداره از کاستن رویدادهای تئاتری در سال 1400 گفته بود؛ اما به نظر می‌رسد این اداره قصد تجمیع جشنواره‌های خود را ندارد. از همین رو، آثار پذیرفته شده در بخش تئاتر خیابانی جشنواره تئاتر فجر اعلام شد.

هیات انتخاب متشکل از مجید امرایی دراماتراپیست و کارگردان تئاتر، نگار نادری نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر، میلاد مولوی کارگردان و بازیگر تئاتر، محمدهادی عطایی نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر، داریوش نصیری نویسنده، پژوهشگر، کارگردان و بازیگر تئاتر، علی‌محمد رادمنش نویسنده، کارگردان و بازیگر رادیو و تئاتر، مهدی حبیبی نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر ۲۰ اثر را در بخش رقابتی و ۸ اثر را در بخش غیررقابتی جشنواره انتخاب کردند.

در سوی دیگر، هیأت داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند. هنگامه مفید، احمد بیگلریان و بهرام جلالی‌پور، 105 اثر ارسالی به دبیرخانه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، را ارزیابی و انتخاب خواهند کرد.

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با یک وقفه دو ساله برگزار می‌شود و میزبان آن شهر همدان است. در اخبار انتشاری خبری از تاریخ دقیق برگزاری نیامده است؛‌ اما جشنواره‌ای که دبیری آن بر عهده امیر مشهدی عباس است، با هدف تقویت مهارت، رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش، در اسفند ماه سال جاری، با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیال» در شهر تاریخی همدان برگزار می‌شود.

البته فعالیت‌های این روزهای اداره کل هنرهای نمایشی صرفاً به برگزاری جشنواره‌های ختم نمی‌شود. بخش انتشارات این اداره قصد دارد از نمایشنامه «پروین» براساس زندگی و شخصیت ادبی پروین اعتصامی، شاعر معاصر، نوشته حسین کیانی و نمایشنامه «آداب نقالی از نگارش تا نمایش» نوشته داود فتحعلی‌بیگی و نمایشنامه «1316» رضا گشتاسب رونمایی کند. این آثار توسط دفتر پژوهش و انتشارات نمایش اداره کل هنرهای نمایشی منتشر شده است. مراسم رونمایی از این آثار روز یکشنبه

 26 دی ماه ساعت ۱۶ در تالار مشاهیر مجموعه‌ تئاتر شهر برگزار شد.