در حالی‌که کرونا عامل تعویق جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی شده است و بخش‌هایی از این جشنواره که قرار بود در آبان‌ماه برگزار شود؛ به نظر می‌رسد قصد اداره کل هنرهای نمایشی برگزاری این رویداد است. صبح دیروز دبیرخانه جشنواره، آثار برگزیده در سه بخش تخت‌حوضی (بخش ویژه استاد علی نصیریان)، مرور 1400 (یادواره زنده‌یاد استاد سعدی افشار) و دانشجویی بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی را معرفی کردند. طبق اعلام رسمی جشنواره، قرار است بیستمین جشنواره نمایش‌های آئینی و سنتی از 14 آذر ماه سال جاری به دبیری داود فتحعلی بیگی برگزار ‌شود.

اعضای انتخاب‌گر این بخش‌ها،‌ شامل قطب‌الدین صادقی، امیر دژاکام، سیدوحید فخرموسوی، ابراهیم گله‌دارزاده و حسین جمالی بوده که پس از بررسی 78 اثر رسیده به دبیرخانه این دوره از جشنواره، 15 نمایش در بخش تخت‌حوضی، 5 اثر در بخش مرور و 3 اثر در بخش دانشجویی معرفی کردند:

در میان آثار انتخاب‌شده نام برخی چهره‌های آشنا از جمله نمایش «تصویر مصور مظفری» وحید نفر، «مبارک در ژاپن» علی فتحعلی، «عروس فراری» جواد انصافی و «خانواده آقای هاشمی» علی عامل‌هاشمی دیده می‌شود. بخش عمده‌ای از شرکت‌کنندگان در این جشنواره چهره‌های کمتر شناخته‌شده‌ای هستند که قصد آزمودن هنر خویش دارند.