یک مستندساز معتقد است اکران فیلم‌های جشنواره «سینماحقیقت» در پلتفرم‌ها کمک بزرگی به جذب مخاطب عام و تماشای فیلم‌های مستند کرده است.

به گزارش ایلنا، حدیث جان‌بزرگی  درباره برگزاری جشنواره «سینماحقیقت» گفت: جشنواره «سینماحقیقت» اولین جشنواره‌ای است که تمام مستندسازهای ایرانی به نمایش فیلم‌های‌شان در آن تمایل دارند و تاکنون روند برگزاری آن خوب بوده است.

او درباره تجربه حضور در این جشنواره بیان کرد: سال گذشته با مستند «پا به توپ» در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» حضور داشتم، باتوجه به آنلاین بودن جشنواره همه چیز به خوبی پیش رفت، زمان نمایش فیلم‌ها طبق برنامه بود و هیچ تاخیری نداشت، تماشای آنلاین فیلم‌ها مشکلی نداشت، باید بگویم اکران فیلم‌ها در پلتفرم‌های شناخته کمک بزرگی به جذب مخاطب عام و تماشای فیلم‌های مستند می‌کند.

این مستندساز درباره اهمیت جشنواره «سینماحقیقت» تاکید کرد: جشنواره «سینماحقیقت» به دلیل نمایش مهم‌ترین مستندهای سال از اهمیت بالایی برخوردار است، همچنین این جشنواره در کشورهای دیگر هم شناخته شده است و هرسال تعداد بسیاری از فیلمسازان خارجی متقاضی شرکت در این جشنواره هستند، این مسئله نشان‌دهنده بُعد جهانی جشنواره «سینماحقیقت» و اهمیت فیلم‌های مستند است.

کارگردان «مُغیسُف» در پایان خاطرنشان کرد: مخالفتی با برگزاری آنلاین جشنواره «سینماحقیقت» ندارم، باید بگویم سال گذشته و در دوره پیشین جشنواره انتقادی در این باره دریافت نکردم، تنها امیدوارم که انتخاب فیلم‌های برگزیده جشنواره فارغ از سلیقه‌های شخصی باشد تا مستندسازان با علاقه بیشتری در آن شرکت کنند.

پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه امسال به دبیری محمد حمیدی مقدم برگزار می‌شود.