ازسوی سخنگوی سازمان غذا و دارو؛ 

تکذیب تولید اسنک از ذرت حیوانی تکذیب شد! 

سخنگوی سازمان غذا و دارو در واکنش به اظهاراتی مبنی بر تکذیب تولید اسنک از ذرت حیوانی، گفت: گزارش مبسوط نمونه‌های تست شده از مواردی که از ذرت حیوانی در تولیدشان استفاده کرده بودند، آماده است و موارد آلودگی میکروبی و حتی بعضا آلودگی شیمیایی یا موارد دیگر هم در آن مشاهده شده که موارد تفصیلی آن ارائه می‌شود.

کیانوش جهانپور در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به اظهارات رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان انواع چیپس و فرآورده‌های حجیم شده بر پایه ذرت مبنی بر تکذیب تولید اسنک از ذرت حیوانی، گفت: مواردی که توسط این فرد مطرح شده به هیچ‌وجه صحت ندارد. گزارش مبسوط نمونه‌های تست شده از مواردی که از ذرت حیوانی در تولیدشان استفاده کرده بودند، آماده است و موارد آلودگی میکروبی و حتی بعضا آلودگی شیمیایی یا موارد دیگر هم در آن مشاهده شده که موارد تفصیلی آن ارائه می‌شود. قطعاً این موضوع هم تخلف بهداشتی بوده و هم تخلف ارزی که البته موضوع تخلف ارزی در حیطه کاری سازمان غذا و دارو نیست.

    


ایتالیایی‌ها موفق شدند 

تولید واکسن برای مقابله با اچ‌آی‌وی 

متخصصان ایتالیایی موفق شده‌اند واکسنی بسازند که به روند بهبودی کامل بیماران مبتلا به ایدز و آلوده به ویروس اچ‌آی‌وی کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری «آنسا»ی ایتالیا در مقاله‌ای در این باره منتشر کرد: نتیجه آزمایشات هشت ساله گروهی از متخصصان علوم پزشکی این کشور، ساخت این واکسن بوده که می‌توان گفت به نوعی یک انقلاب در عرصه مبارزه با ویروس اچ‌آی‌وی مثبت است. این واکسن تا ۹۰ درصد باعث نابودی کامل ویروس اچ‌آی‌وی می‌شود و روی بیماران مبتلا عملکرد مثبتی داشته است.

این آزمایش‌ها با مدیریت باربارا انسولی، رئیس مرکز تحقیقات مبارزه با بیماری‌های ویروسی و ایدز ایتالیا انجام شده است.

    


سازمان جهانی بهداشت:

شنوایی یک میلیارد جوان در خطر است

سازمان جهانی بهداشت (WHO) نسبت به مضرات استفاده بیش از حد از گوشی‌های هوشمند و دیگر تجهیزات صوتی برای سلامت شنوایی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، این سازمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بیش از یک میلیارد کاربر جوان به دلیل استفاده بیش از حد از گوشی‌های هوشمند و دیگر تجهیزات صوتی قدرت شنوایی خود را به خطر می‌اندازند.

این سازمان و اتحادیه بین‌المللی مخابرات به منظور حفظ سلامت و قدرت شنوایی استانداردهای جدیدی را برای تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تجهیزات صوتی تعیین کرده‌اند.

بنابر اعلام کارشناسان این سازمان، جوانان بیش از دیگر گروه‌های جامعه به دلیل عادات اشتباه در استفاده از تجهیزات صوتی سلامت شنوایی خود را به خطر می‌اندازند. حدود نیمی از افراد ۱۲ تا ۳۵ ساله یا ۱.۱ میلیارد نفر به دلیل قرار گرفتن طولانی مدت در معرض صداهای بلند از جمله موسیقی‌هایی که از طریق تجهیزات صوتی شخصی گوش می‌دهند، سلامت خود را به خطر می‌اندازند.