وزیر علوم:

اشتغال فارغ‌التحصیلان کم شده است

وزیر علوم گفت: اشتغال فارغ‌التحصیلان ما ‌کم شده است؛ به همین دلیل فضای دانشگاه‌ها به تدریج آماده می‌شود تا دانشجویان بتوانند بیش از پیش جذب بخش‌های عملی شده و در نتیجه فراگیری مهارت‌ها به خوداشتغالی هم کمک کنند.

به گزارش ایلنا، منصور غلامی دیروز در راهپیمایی روز قدس در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه این وزارتخانه جهت کاربردی شدن رشته‌های دانشگاهی افزود: برنامه‌های وزارت در سرفصل‌ها و عناوین دروس محقق شده و در حال انجام است و بحث مهارت‌افزایی برای دانشجویان در حین تحصیل مدنظر و در حال انجام است.

این عضو کابینه دولت دوزادهم با اشاره به اینکه حمایت‌های دو طرفه برای این امر انجام می‌شود، گفت: با وزارت جهادکشاورزی هم برای کارآموزی دانشجویان رشته کشاورزی قرارداد بستیم.

    

وزیر بهداشت: 

به‌رغم فشارها، در داروهای اساسی کمبود  نداریم

وزیر بهداشت در راهپیمایی روز قدرس، با اشاره به تلاش آمریکا و هم‌پیمانانش برای فشار به ایران از طریق تحریم‌ها، گفت: خوشبختانه تا این لحظه کمبود جدی نداریم و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا پایان سال چیزی به نام کمبود داروهای اساسی و کسری تجهیزات پزشکی نخواهیم داشت.

به گزارش ایسنا، سعید نمکی با بیان اینکه بزرگترین وظیفه مسئولین این است که همیشه در کنار مردم باشند، گفت: مسئولان باید در راستای تحقق اهداف عالی نظام به خصوص در شرایط سخت تحریم‌ها تلاش کنند با  افزایش تاب‌آوری مردم، خدمت بیشتر به مردم و کوشش جهادی، فشار را به حداقل برسانند.

    

آتش‌سوزی در سینما بهمن شیراز

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شیراز از آتش‌سوزی سنگین در سینما بهمن شیراز خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شیراز، محمدمهدی قانع گفت:‌ در پی تماس شهروندان در اولین لحظات بامداد  دیروز  با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شیراز ، نیروهای امدادی از ۱۰ ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند که متأسفانه هجوم شهروندان به محل حادثه برای تماشای صحنه حادثه کار نیروهای امدادی را سخت‌تر کرد. وی با بیان این که نیروهای آتش نشان موفق شدند یک نفر را از میان آتش به صورت معجزه‌آسایی نجات دهند، افزود: نیروهای امدادی  از سرایت آتش به منازل همجوار سینما جلوگیری کردند  خوشبختانه در این حادثه به هیچ کدام از شهروندان آسیبی وارد نشد.

    

معاون بهداشت وزارت بهداشت:

ایرانیان 2 تا 3 برابر استاندارد جهانی نمک مصرف می‌کنند

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه ایرانیان 2 تا 3 برابر استاندارد جهانی، نمک مصرف می کنند، گفت: کاهش 30 درصدی نمک مصرفی مردم، نقش بسیار موثری در کاهش آمار فشار خون بالا و بیماری‌های غیرواگیر ایفا خواهد کرد.

به گزارش ایلنا،‌ علیرضا رییسی، افزود: در این راستا، مردم باید سعی کنند در طبخ غذا نمک کمتری استفاده کنند. همچنین مصرف فست فودها و غذاهای کنسروی را محدود کرده و از تنقلات شور استفاده نکنند. وی درخصوص بسیج ملی کنترل فشار خون تصریح کرد:  الزامی است که صنایع غذایی و کارخانجات، میزان نمک مصرف شده در فرآوری غذاها را کاهش دهند.