همزمان با روز درختکاری صادر شد

مجوز ساخت‌وساز در بیش از ۶۰ باغ تهران

یک عضو هیات علمی پژوهشکده علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی در واکنش به صدور مجوز ساخت‌وساز در ۶۲ باغ پایتخت از سوی شورای شهر تهران همزمان با روز درختکاری گفت: هنگامی‌که مجوز ساخت و ساز در باغی را بدهند باید فاتحه آن باغ را خواند. امید نوری افزود: چنان‌چه مجوز ساخت‌وساز در باغ‌ها تحت هر شرایطی و با هر مساحتی داده شود، عملا باغ کاربری خود را از دست می‌دهد. وی ادامه داد: مسئولان شهری ممکن است با این استدلال که فقط مجوز ساخت‌وساز در ۳۰ درصد از مساحت باغ داده شده است، کار خود را توجیه کنند، ولی باید این نکته را در نظر داشته باشند که حتی صدور مجوز ساخت‌وساز در ۳۰ درصد از مساحت مجموعه، خود سنگ بنای تخریب کامل باغ است. نوری تاکید کرد: متاسفانه چنین تصمیمی در روز ملی درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی اتخاذ شده است. وی با اشاره به اقداماتی که سایر کشورهای جهان برای حفظ باغ‌ها انجام می‌دهند، گفت: سایر کشورهای جهان باغ‌ها را به‌عنوان باغ‌های اجتماعی به مردم و سازمان‌های مردم نهاد واگذار می‌کنند تا بتوان آن‌ها را حفظ کرد ولی برخی مصوبه‌های شهری ما باعث تخریب اندک باغ‌های باقی مانده در تهران می‌شود.

     


مترو آماده روزهای پایان سال است

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران از آمادگی برای افزایش ساعت کاری مترو در روزهای پایانی سال خبر داد.

فرنوش نوبخت با بیان این‌که همزمان با سال جدید برنامه‌ای برای ارائه خدمات مطلوب‌تر مترو در نظر گرفتیم گفت: درحال حاضر خدمت‌رسانی به مسافران تا ساعت ۲۲:۳۰ است که در صورت نیاز این زمان در روزهای پایانی سال افزایش خواهد یافت اما در حال حاضر برنامه‌های ویژه‌ای برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی داریم.

نوبخت ضمن تاکید بر ارائه خدمات مترو در روزهای پایانی سال گفت: در روزهای پنجشنبه و جمعه آخر سال برنامه ویژه‌ای را برای جابجایی شهروندان تهرانی در بهشت زهرا خواهیم داشت؛ ضمن این‌که در ایام نوروز نیز آمادگی خدمت‌رسانی به شهروندان داریم.