رئیس‌جمهور از روند اجرای طرح انتقال آب دریای عمان به اصفهان بازدید و دستور آغاز عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه مهم را صادر کرد.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی در سفر به اصفهان از روند اجرا و پیشرفت مرحله نخست طرح انتقال آب دریای عمان به استان اصفهان بازدید کرد. در مرحله نخست انتقال آب از دریای عمان ۷۰ میلیون متر مکعب و در مرحله دوم ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب به اصفهان انتقال داده می‌شود.  براساس این گزارش، مرحله نخست طرح از مهر پارسال آغاز شده و هم اکنون ۱۴ پیمانکار در ۲۴ جبهه کاری در این فاصله ۵۲۰ کیلومتری در حال فعالیت هستند و پیش بینی می‌شود تا پایان سال مرحله نخست اجرایی شود. هزینه اجرای مرحله نخست طرح ۲۵ و نیم هزار میلیارد تومان و مرحله دوم ۱۱۳ هزار میلیارد تومان اعلام شده است. رئیس جمهور در بازدید از مرحله اول انتقال آب از دریای عمان به اصفهان گفت: دولت با تامین اعتبار به اجرای هر چه سریعتر طرح انتقال آب از دریای عمان به اصفهان کمک می‌کند. رئیسی پس از بازدید از مرحله نخست انتقال آب از دریای عمان به اصفهان و دستور آغاز اجرای مرحله دوم این طرح با قدردانی از زحمات شبانه‌روزی تمامی عوامل این طرح با بیان اینکه با رسیدن آب به استان اصفهان شیرینی کار چشیده می‌شود گفت: با توجه به گزارش‌های استاندار اصفهان و مدیر طرح، اجرای طرحی که قرار بود سه ساله به سرانجام برسد، به یک سوم کاهش پیدا کرده و در مدت یک سال به ثمر می‌رسد.

وی افزود: کار شبانه‌روزی در ۲۸ جبهه کاری انجام شده و وظیفه ما تامین اعتبار است که با قوت این اقدام انجام می‌شود. رئیسی که به استان اصفهان سفر کرده است،‌ همچنین در مراسم بهره‌برداری رسمی از فاز نخست نیروگاه برق خودتامین ۹۱۴ مگاواتی مجتمع فولاد مبارکه به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات، ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های همه دست‌اندرکاران این مجتمع صنعتی و تولیدی گفت: رشد تولید از ضرورت‌های جدی امروز کشور است.