شروین حاجی‌پور، خواننده ایرانی، برنده جایزه موسیقی گرمی برای آهنگ «برای» شد.

جایزه آمریکایی گرمی، به عنوان جایزه اصلی صنعت موسیقی دنیا شناخته می‌شود و برنده شدن این جایزه، به عنوان «دستاوردی ارزشمند» برای موسیقی‌دان‌ها به شمار می‌رود.

اعطای جایزه به شروین از سوی جیل بایدن، بانوی اول آمریکا، که در این مراسم حضور داشت اعلام شد.

ترانه «برای» پس از انتشار در حساب اینستاگرام شروین حاجی‌پور و ظرف دو روز بیش از ۴۰ میلیون بار دیده شد و در میان بسیاری از غیرایرانیان نیز موردتوجه و اسقبال قرار گرفت.

اگرچه شروین حاجی‌پور با ساخت و اجرای «برای» با الهام از نوشته‌های کاربران در شبکه اجتماعی توییتر و در جریان اعتراضات بعد از کشته شدن مهسا امینی، شهرت گسترده جهانی یافت اما توجه او در کارهایش به مسائل اجتماعی و سیاسی روز ایران، بسیار پیشتر از این ترانه آغاز شده است.

این ترانه‌سرا و آهنگساز ایرانی که در شصت و پنجمین دور از جوایز گرمی توانست بهترین ترانه تاثیرگذار درتغییرات اجتماعی را از آن خود کند در اولین واکنش به جایزه در صفحه توئیترش نوشت: «ما بردیم».

پس از اعلام نام شروین حاجی‌پور، خواننده ترانه «برای» به عنوان برنده جایزه «بهترین ترانه برای تغییر اجتماعی» در مراسم جایزه گرمی سال ۲۰۲۳، موجی از واکنش‌ها به راه افتاد.

شایان ذکر است مراسم امسال درحالی در لس‌آنجلس و به مجری‌گری «ترور نوا» برگزار شد که سال گذشته به دلیل افزایش شمار مبتلایان ویروس کرونا شهر لس آنجلس، در لاس وگاس برگزار شده بود.

در سال‌های گذشته، کیهان کلهر و حمید سعیدی به‌عنوان عضو گروه‌های برنده جایزه گرمی، نام «ایران» را در تاریخچه جایزه‌های گرمی ثبت کرده بودند. محمدرضا شجریان و حسین علیزاده نیز با آثاری، سابقه نامزدی در جایزه‌های گرمی را داشته‌اند.