با گذشت سه سال از بیکاری کارگران شاغل در کارخانه کنتورسازی ایران، هنوز این کارگران پیگیر بازگشت به شغل سابق خود هستند. به گزارش ایلنا، از روز یکم فروردین ماه سال ۹۹، حدود ۱۵۰نفر از کارگران کارخانه کنتورسازی ایران واقع در شهرک صنعتی البرز قزوین به بهانه شیوع ویروس کرونا، از ورود به کارخانه منع شدند و با تعطیلی موقت کارخانه تمامی کارگران برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شدند. در این زمینه یکی از کارگران تعدیلی کنتورسازی ایران گفت: در حدود سه سالی که بیکار شدم در جست‌وجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی زیادی مراجعه کرده‌ام اما به دلیل شرایط سنی‌ام تا این لحظه هیچ کاری برای من و سایر همکارانم پیدا نشده است.

او گفت: درحالی من و سایر همکارانم به دنبال ایجاد شرایط برای بازگشت به کار هستیم که مسئولان در جلسات مختلف وعده بازگشت به کار کارگران تعدیلی را می‌دهند. او با بیان اینکه شرایط معیشتی خوبی ندارد، گفت: برخی همکاران که توانایی مالی بهتری دارند به دست‌فروشی و کار در موسسات کرایه خودرو مشغول کار شده‌اند اما برخی دیگر به دلیل ناتوانی مالی همچنان بیکار هستند. در عین حال مقرری بیمه بیکاری برخی همکاران به اتمام رسیده و بیمه بیکاری برخی دیگر با نزدیک شدن به پایان سال رو به اتمام است.

طبق اظهارات وی، خواسته کارگران تعدیل شده کارخانه کنتورسازی ایران با ۱۵ تا ۱۸ سال سابقه کار بازگشت به کار سابق تا رسیدن به شرایط قانونی ترک کار و سن بازنشستگی است.