نامه نمایندگان مجلس به رئیسی؛

تضمین قطعی از آمریکا

 برای توافق احتمالی بگیرید

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار اخذ تضمین‌های قطعی از طرف مقابل، در مذاکرات وین شدند.

به گزارش تسنیم، حدود 190 نماینده مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار رعایت خطوط قرمز نظام و تأمین منافع ملت، در مذاکرات هسته‌‌ای شدند.

به‌گفته فلاحی نماینده همدان در مجلس که در حال جمع‌آوری امضا از نمایندگان به‌منظور حمایت از این نامه بود، تاکنون بیش از 190 نفر از نمایندگان نامه به رئیس جمهور را امضا کرده‌اند.

    

حمله به ۳ طلبه

 در صحن حرم مطهر رضوی

 عصر دیروز ۳ طلبه حاضر در صحن

 پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی(ع) با ضربات چاقوی فردی که هویت آن در دست بررسی است، مورد حمله قرار گرفتند.

به گزارش تسنیم، آستان قدس رضوی در اطلاعیه‌ای،‌ ضمن محکومیت این تعرض، یادآور شد موضوع را تا حصول نتیجه و شناسایی عوامل پیگیری و گزارش آن را متعاقبا اعلام خواهد کرد.

همچنین گزارش‌ها حاکی از آن است که دو تن از طلاب  بر اثر جراحات وارده جان‌باخته و یک نفر دیگر نیز در بیمارستان است.

    

یک نماینده مجلس:

راستی آزمایی در مذاکرات وین مورد بی‌توجهی واقع شده است

نایب رئیس کمیسیون اصل نود گفت: مساله مهم در مذاکرات این است که راستی آزمایی در ارتباط با این توافق باید از طرف ما انجام شود، متاسفانه شنیده‌ها حاکی است به این مساله مهم بی‌توجهی شده و راستی آزمایی به عهده دیگران گذاشته شده و فقط به ما باید گزارش دهند.

به گزارش ایسنا نصرالله پژمان‌فر بیان کرد: در مذاکرات وین رفع تحریم نفتی به این معناست که بعد از توافق باید بتوانیم آزادانه نفت خود را به هر کشوری که می خواهیم بفروشیم.

وی افزود: همچنین رفع تحریم‌های بانکی باید به صورت کامل باشد یعنی پول فروش نفت به صورت بانکی به ما منتقل شود. و رفع تحریم‌های کامورژن یعنی تبدیل ارز به ارز دلخواه ملت ایران آزادانه صورت گیرد.

    

توصیه یک نماینده به رئیس جمهور:

بعد از 7 ماه یک خانه‌تکانی جزئی در دولت انجام دهید

یک نماینده مجلس گفت: توصیه دلسوزانه به رئیس جمهور این است که بعد از حدود 7 ماه، یک خانه‌تکانی جزئی انجام داده و چند وزیر پرحاشیه را که عملکردشان با اهداف و تفکرات رئیس جمهور محترم و انقلابی در تضاد است، از قطار دولت پیاده کند.

به گزارش فارس سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان افزود: یکی از وجوه اقبال مردم به آقای رئیسی، مردمی و ساده‌زیست بودن ایشان، حضور میدانی و شنیدن مشکلات مردم از نزدیک بوده که باعث افزایش امید مردم شده است، اما حضور دو سه نفر عنصر نفوذی در کابینه، همچون لکه سیاهی این همه اقدام درخشان را تحت‌الشعاع حواشی قرار می‌دهد.

این نماینده گفت: به‌عنوان مصداق تاکید می کنم استمرار وزارت آقایان فاطمی امین و عبدالملکی به تنهایی برای زمین زدن دولت کافی است.