تا چشم کار می‌کند زن و مرد در ایستگاه‌های بی آرتی حضور دارند و در این شرایط کرونایی و روزهای شلوغی که مردم در حال و هوای نوروزی به خیابان‌ها آمده‌اند، در اتوبوس‌ها جایی برای سوزن انداختن نیست.

خیابان ولیعصر (عج) تهران مملو از تردد خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها است و اتوبوس‌های خطوط بی آرتی درحالی‌که مملو از مسافر است در این خیابان‌های شلوغ گرفتار است و مسافران در ایستگاه‌ها چشم‌انتظار رسیدن اتوبوس هستند.

با رسیدن اتوبوس تنها چند نفر از جمعیت انبوه مسافران در ایستگاه میدان ولیعصر (عج) می‌توانند سوار اتوبوس شوند و در این هنگام با اعتراض برخی مسافران روبه‌رو می‌شوند، شهرداری چرا اتوبوس خالی نمی‌فرستد؟! در این ایام شلوغ باید اتوبوس فوق‌العاده پیش‌بینی شود تا بین خطوط مردمی که در صف و انبوه جمعیت داشته باشد و...

بی‌نظمی در خطوط بی آر تی

به گزارش ایرنا، یکی از شهروندان تهرانی می‌گوید: به دلیل موقعیت کاری و شخصی، روزانه سه تا چهار بار از اتوبوس بی آرتی خطوط خاوران - آزادی و همچنین راه‌آهن - تجریش استفاده می‌کنم.

او که خود را مسعود محمدی معرفی کرد، می‌افزاید: در خط خاوران - آزادی نه نظمی در اعزام اتوبوس است و نه مدیریتی می‌شود اما وقتی پای به ایستگاه راه‌آهن - تجریش می‌گذاری شرایط بهتر می‌شود اگرچه حجم مسافران و ترافیک زیاد است و موجب می‌شود که در ساعات اولیه و عصرگاهی به دلیل پیک شلوغی مردم با مشکلاتی مواجه شوند.

این شهروند ادامه می‌دهد: باید در این مواقع که با ازدحام مسافران مواجه می‌شویم چند دستگاه اتوبوس خالی از مسافر در ایستگاه‌های شلوغ اضافه شود.او می‌گوید: همان‌طور که از اسمش مشخص هست، اتوبوس‌های تندرو یعنی سریع در رفت‌وآمد است، اما اکنون می‌بینیم که این اتوبوس‌ها با تأخیر وارد ایستگاه‌ها می‌شوند و اصلاً نظم و انضباطی در نحوه اعزام این اتوبوس‌ها نیست.

چشم‌انتظاری مردم در ایستگاه‌های اتوبوس

یکی دیگر از مسافران اتوبوس بی آرتی می‌گوید: روز گذشته حدود ۴۵ دقیقه در میدان ونک منتظر اتوبوس بودم، چند اتوبوس آمد اما مملو از جمعیت که بالاخره با هزار التماس و... موفق شدم سوار اتوبوس شوم.

او افزود: درگذشته نیز شاهد شلوغی در ایستگاه‌ها و اتوبوس‌ها بودیم اما نه این‌قدر زیاد و در این شرایط کرونایی و شب عید شهرداری باید فکری به حال مدیریت اعزام اتوبوس‌ها داشته باشد.این شهروند تهرانی خاطرنشان می‌کند: حضور عوامل پلیس راهور نیز در خیابان‌ها زیاد نیست، نظم دهی ترافیک با عوامل پلیس است و در برخی مواقع که ترافیک گره می‌خورد با کمبود عوامل پلیس روبرو هستیم.

ترافیک عامل اصلی شلوغی

 در اتوبوس‌هاست

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران عامل اصلی این ازدحام و شلوغی در اتوبوس و ایستگاه‌های بی آرتی را ترافیک سنگین این روزهای تهران اعلام کرد.مسعود شفیعی می‌گوید: مشکلی در زمینه اعزام اتوبوس‌ها نداریم ولی وقتی پلیس راهور به دلیل ترافیک سنگین این روزهای پایتخت خودروهای شخصی را به لاین تردد اتوبوس‌های تندرو راه می‌دهد موجب می‌شود که این اتوبوس‌ها در ترافیک گرفتار شوند و با تأخیر به ایستگاه‌ها برسند.او ادامه می‌دهد: به دلیل خرید شب عید شهروندان این ایام شاهد ترافیک سنگینی در پایتخت هستیم و همچنین حجم مسافران ناوگان اتوبوس و مترو ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش‌یافته است.معاون شهردار تهران تأکید کرد: به علت کاهش ترافیک ساعت فعالیت ناوگان مترو را تا پایان سال یک ساعت افزایش دادیم و این ناوگان تا ساعت ۲۳:۳۰ به مردم خدمت‌رسانی می‌کند. همچنین زمان‌بندی اعزام ناوگان در اتوبوس‌رانی بهینه‌سازی نشده و می‌توان گفت این امر به‌صورت سنتی و دستی انجام می‌شود.

به گفته شفیعی، اتوبوس‌ها باید بین خطوط خلوت و شلوغ جابه‌جا شوند چراکه در برخی ساعات، اتوبوس‌های برخی خطوط مسافران بسیار کمی دارند و همان زمان شاهد خطوط شلوغ هستیم و مدیریت این وضعیت با مشاهده اپراتور و به‌صورت دستی انجام می‌شود.