رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در تذکری به شهردار تهران گفت: حضور آقای دکتر زاکانی در شهر دوشنبه حتماً ضروری و مهم بوده است اما اینکه چند نفر با آقای زاکانی رفتند و چه ضرورتی داشته که این افراد با ایشان به تاجیکستان بروند، همچنین بازدیدهایی که داشتند چقدر ضرورت داشته برای شورا شفاف نیست.

شفاف‌سازی دلیل همراهان زاکانی در سفر به دوشنبه

به گزارش ایلنا، مهدی اقراریان در تذکری گفت: تذکر من در مورد سفر دکتر زاکانی به تاجیکستان است.  در این ایام گزارش‌هایی را از سفرهای شخصی مدیران شهرداری داشتم برای مثال مدیری سفر شخصی به دبی داشته است که هیچ اشکالی ندارد. با روسای یکی از سازمان‌ها تماس گرفتم و گفتم گزارشی دال بر سفر جناب‌عالی به دبی است که گفتند با پول شخصی خودم رفتم. به ایشان گفتم در فرودگاه چند نفر دیگر از همکاران شما هم بودند و از این موضوع خبر دارید، گفتند بررسی می‌کنم و موضوع را اطلاع می‌دهم. اقراریان با اشاره به شرایط معیشتی و اقتصادی حاکم بر کشور گفت: در این شرایط اقتصادی و معیشتی که مردم با آن مواجه هستند حساسیت ویژه‌ای در مورد سفرهای خارجی وجود دارد.

او درخواست کرد تا در اسرع وقت شهردار تهران گزارشی را از سفر دوشنبه به شورای شهر ارائه کند. او گفت: با اصل کار نکته‌ای نداریم اما اینکه چند نفر همراه ایشان بودند و علت سفر آن‌ها چه بوده باید شفاف شود.

شعارهای زیبا به درد مردم نمی‌خورد

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به وضعیت ارائه خدمات در شهر تهران گفت: متأسفانه با گذشت شش ماه شاهد هستیم که هنوز وضعیت نظافت در شهر تهران به نقطه مطلوبی نرسیده است. گزارش می‌دهند که در این کوچه خانه‌ها قبلاً دو طبقه بوده و الان چهار طبقه و شش طبقه شده است، این برای مردم قابل قبول نیست. وقتی از مردم برای ساخت و ساز پول عوارض می‌گیریم، متناسب با آن نیز باید سرویس و خدمات بدهیم، گذاشتن سطل زباله سر یک کوچه حداقل کاری است که باید انجام دهید.

او افزود: در شهرداری تهران اگر شعارهای قشنگ بدهیم اما کار روزانه و جاری خود را که جمع کردن آشغال از کف خیابان است را به درستی انجام ندهیم، مردم کارهای قشنگی که شعار آن را می‌دهیم را از ما قبول نمی‌کنند.

به اندازه کافی به شهردار زمان داده‌ایم

اقراریان در تذکر دیگری به بی‌توجهی شهرداری تهران نسبت به زمان‌بندی مصوبات نیز انتقاد کرد و گفت: اگر لایحه‌ای جزو اولویت‌های آقایان در شهرداری باشد از طرق مختلف موضوع را پیگیری می‌کنند که لایحه در صحن رأی بیاورد، اما اگر موضوعی اولویت شورا باشد آن را پشت گوش می‌اندازند. سوال، استیضاح، تحقیق و تفحص ابزار قانونی است که شورا در اختیار دارد و علاقه‌مند نیستیم که در ابتدای دوره مدیریتی آقای زاکانی از این ابزار استفاده کنیم. اما از طرفی به اندازه کافی هم به آقای زاکانی و تیم ایشان زمان دادیم.

او ادامه داد: حدود شش ماه از این دوره گذشته است و دیگر بهانه‌ای که دوستان مطرح می‌کنند که تازه آمدند و در حال انتصابات هستند را قبول نمی‌کنم. ما زمان لازم را دادیم و الان موقع کار است. شورا نیز همه جوره همراهی کرده و به لایحه‌های دوستان رأی می‌دهد. بحث گزارشگران فساد و تخلف چند ماه است که معطل مانده است. بحث مربوط به اساسنامه سازمان‌ها مهلتی سه ماهه داشته که دو ماه از این مهلت سه ماهه گذشته است و آقایان امروز و فردا می‌کنند. اگر قرار است مصوبات شورا در زمان‌بندی خود دنبال نشود که سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.