مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با اشاره به ضرورت هم افزایی توان نیروهای امدادی برای اطفای حریق جنگل های استان، گفت: ۱۰ اکیپ از نیروهای هلال احمر گلستان برای پشتیانی عملیات اطفای حریق اعزام شده اند.

فرهاد میقانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه در پی وقوع آتش سوزی در منطقه جنگلی قوش چشمه در جنگل گلستان، جنگل های نوده خاندوز و روستای سیدآباد نیلی در آزادشهر و جنگل النگدره گرگان، نجانگران هلال احمر برای کمک به نیروهای اطفای حریق به مناطق مد نظر اعزام شدند، اظهار کرد: تا کنون ۳۰ نجاتگر در قالب ۱۰ تیم با ۷ خودروی امدادی و کمکدار به مناطق مورد نظر اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه در محل های آتش سوزی ۶ مصدوم به صورت سرپایی درمان شدند، افزود: بالگرد هلال احمر استان هم در فرودگاه کلاله در اختیار مدیریت بحران قرار گرفته است تا به در زمان لازم به کمک نیروهای امدادی بیاید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از اطفای حریق در آزادشهر خبر داد و گفت: در جنگل گلستان با توجه به صعب العبور بودن ارتفاعات منطقه و تداوم وزش باد عملیات اطفا همچنان ادامه دارد.

میقانی با تاکید بر اینکه در النگدره گرگان هم که حریق از صبح امروز آغاز شده عملیات اطفا همچنان در حال انجام است، ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی، باد و طوفان تمام نیروها در پایگاه‌های امدادی و شعب هلال احمر در آماده باش کامل هستند.