چند روزی بیشتر به آغاز سال تحصیلی جدید، باقی نمانده است اما طبق گفته‌های سرپرست وزارت آموزش و پرورش،‌70 درصد دانش‌آموزان مهر را با شاد آغاز خواهند کرد و از آبان شاهد بازگشایی حضوری تدریجی مدارس خواهیم بود».

علیرضا کاظمی گفت: پیگیری اتمام فرایند واکسیناسیون معلمان، اولیا و مربیان و رانندگان سرویس مدارس و واکسیناسیون دانش‌آموزان در دستور کار دولت قرار دارد، البته بخش‌هایی انجام شده و بخشی هم در حال پیگیری و انجام است. پس با همه این ملاحظات، سال تحصیلی را در ابتدای مهر با «شاد» آغاز می‌کنیم و در نهایت تصمیم‌گیری برای حضور دانش‌آموزان در مدارس را به اولیا و مربیان و مدیر مدرسه در هر منطقه، واگذار کرده‌ایم.

در این میان دیروز، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت نیز تاکید کرد که بازگشایی مدارس به صورت حضوری مستلزم واکسینه شدن تمامی دانش‌آموزان است.

 تسهیلات ارزان قیمت بانکی جهت تامین تجهیزات

به گزارش خبر آنلاین در جلسه نخست شورای عالی فضای مجازی دولت سیزدهم مقرر شد که سامانه شاد ذیل وزارت آموزش و پرورش مسئول ارائه آموزش عمومی رایگان باشد و همچنین سازمان برنامه و بودجه در قانون بودجه سنواتی ردیف مشخصی به منظور توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش مجازی در نظر گرفته و برای معلمان و دانش‌آموزان کمتر برخوردار، کمک مالی و تسهیلات ارزان قیمت بانکی جهت تامین تجهیزات در نظر بگیرد. در همین باره محمد حبیبی؛ مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: هدف این است از آمار ۳۰ درصدی دانش‌آموزانی که به ابزار آموزش مجازی دسترسی ندارند تا حدممکن بکاهیم.

 آموزش حضوری بستگی  به شرایط مناطق دارد

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش گفت: اطلس آموزشی با هدف مشخص شدن وضعیت آموزشی تمام دانش‌آموزان کشور تهیه شده است، در برخی مناطق کلاس‌های درس حضوری تشکیل می‌شود و آموزش حضوری بستگی به شرایط مناطق دارد، در این اطلس مشخص می‌شود که دانش‌آموزان به چه شیوه‌ای آموزش می‌بینند و اگر آموزش مجازی است از چه بستری استفاده می‌کنند، با این اقدام بر نحوه آموزش نظارت کامل خواهیم داشت. محمد حبیبی؛ درباره حل مشکلات شبکه شاد برای آغاز سال تحصیلی جدید گفت: نظرات تمام حوزه‌ها و سطوح مختلف برای بهتر برگزار شدن کلاس‌های درس در شاد دریافت شده است و در چند بعد اقداماتی را انجام دادیم، نخست بعد دسترسی است بسیاری از دانش‌آموزان مشکل دسترسی به آموزش مجازی دارند، سامانه هدایت طراحی شده است تا دانش‌آموزانی را که به شبکه شاد دسترسی ندارند شناسایی و به آنها کمک کنیم.

وی افزود: سامانه هدایت در اختیار مدیران مدارس است و دانش‌آموزان نیازمند حمایت بیشتر جهت استفاده از شبکه شاد را شناسایی کرده و اطلاعاتشان را در این سامانه ثبت می‌کنند، آموزش و پرورش با استفاده از نهادهای حمایتی، امکانات آموزشی و تجهیزات را در اختیار این گروه از دانش‌آموزان قرار می‌دهد.

راه‌اندازی اتاق صوتی

و سرویس آزمون‌ساز

اتاق صوتی و سرویس آزمون‌ساز از قابلیت‌های جدید «شاد» است که در سال تحصیلی جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سخنگوی اپلیکیشن شاد گفت: سرورهای شبکه ارتقاء یافته است و در نسخه جدید شبکه شاد برای سال تحصیلی جدید، امکان تبادل صوتی همزمان معلم و دانش‌آموزان فراهم شده و در واقع یک اتاق صوتی راه‌اندازی شده که این امکان را به معلم می‌دهد تا به طور همزمان با چند دانش‌آموز گفت‌و‌گو داشته باشد. سرویس آزمون‌ساز نیز یکی دیگر از قابلیت‌هایی است که در کنار ظاهر زیبای آن به شاد اضافه شده است.

حسین صادقی به ایسنا گفت: فعالیت ۱۸ میلیون و ۱۰۵ هزار کاربر از ویژگی‌های شاد است که در طول یک هفته حدود ۱۳ میلیون و ۱۲۹ هزار کاربر در آن فعال بوده و بطور میانگین در یک ثانیه حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به مبادله پیام می‌پردازند.

صادقی ادامه داد: امسال نیز همانند سال گذشته، تعرفه اینترنت مصرفی شبکه شاد برای معلمان و دانش‌آموزان، رایگان خواهد بود.