در روزهای اخیرمحمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در یک توئیت به مناسبت روز دانشجو نوشت: دانشجویان عزیز روزتون مبارک. یک توصیه کوچک: «جوانی کنید».

 این توئیت جهرمی با واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی روبرو شد و بسیاری از کاربران ایرانی در توییتر با هشتگ #جوانی_کنید به توصیه این وزیر جوان جواب داده‌اند. یکی از کاربران نوشت: «یک توصیه کوچک: بگذارید جوانی کنند». کاربر دیگری نوشت: «جوانان عزیر با فیلترشکن‌ها جوانی کنید و با ما کاری نداشته باشید».

کاربری دیگر در پاسخ به وزیر ارتباطات گفت: «در مملکتی که به قول عبید زاکانی«پیران پربرکتی دارد» جوانی کردن چگونه باشد؟».

 بعضی کاربران با اشاره به فشارهای اقتصادی و اجتماعی و سیاسی فراوان متوجه جوانان در ایران؛ این سئوال را مطرح کردند، که «در این شرایط چگونه می‌توان جوانی کرد؟»

بسیاری از کاربران هم می‌گویند وزیر در توئیتری توصیه به جوانی کردن می‌کند که خودش آن را فیلتر کرده است.

یادداشت‌نویس سایت عصر ایران در این باره نوشت:«بله، جوانی کردن خیلی خوب است، اما جانِ جوانی کردن برای‌مان نمانده است به جانِ وزیر جوان. می‎‌دانید چرا جانی برای‌مان نمانده است، برایتان می‌گویم. این روزها اگر به خاطر کرونا بشود از خانه بیرون رفت، خیلی از هم سن و سالان من سر در گریبان دارند. در فضای مجازی هم که چرخ بزنی، پست‌ها پر از ناامیدی است. تهران، مشهد، اصفهان و بوشهر هم ندارد. جوانان ایران با آینده‌ای مبهم روبرو هستند. به جانِ وزیر جان، جانِ جوانی کردن برای‌مان نمانده است. جوان کار می‌خواهد. درد امروز جوان ایرانی بیکاری است. کار نباشد، بی‌حوصلگی هست. اعتیاد هست. فساد هست. سرکوفت هست. افسردگی هست. بسیاری از مشکلاتی که امروز جوان ایرانی با آن سرکار دارد بیکاری است. بیکاری همچون سرطانی است که می‌تواند تمام بدن که همان جامعه است را درگیر خود کند. جوانی هم که مشغول کار است تمام زندگی‌اش شده است کار. صبح کار، ظهر کار، شب کار. جایی برای تفریح و استراحت نیست. وقتی کار هم باشد تفریح نیست. کار می‌کنند تا بتوانند خانه‌ای بخرند، ماشینی تهیه کنند که شاید وقتی پیر شدند زندگی راحت‌تری داشته باشند. در این میان البته باید بگوییم که تفریح چندانی هم وجود ندارد. در تهرانی که پایتخت ایران است. تفریح یک جوان، سینما رفتن، قلیان کشیدن، احتمالا پارک رفتن و دور دور کردن است و وای به حال دیگر شهرهای ایران که سینما و پارک مناسبی هم ندارند. البته با وجود کرونا، همین کارهای ابتدایی برای سرگرم شدن را هم نمی‌شود انجام داد. جوان امروز ایرانی هزار مشکل دارد و در میان این کوه مشکلات عده‌ای به جای اینکه فکر کنند چه فکری کنیم به حال زار این جوانان، سعی می‌کنند تفریح‌های کوچک این نسل را هم بگیرند. شاید باور نکنید همین تلگرام بخشی از تفریحات جوانان ایرانی بود. فیلتر این پیام‌رسان همین تفریح را هم از این بخش از جامعه گرفته است. می‌دانم درد است که یک جوان تفریحش رفتن به فضای مجازی باشد اما چه می‌شود کرد، جامعه به سمتی رفته که این‌گونه شده است. باید گفت وضع دختران کمی بدتر از پسران است. پسران حداقل می‌توانند به ورزشگاه بروند و کمی داد بزنند و انرژی خود را خالی کنند. دختران بسیار محدودتر از پسران هستند».