فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست گفت: شکارچی غیرمجاز بعد از کشتن محیط‌بان، خودکشی کرد؛ چون متوجه شده، محیط‌بان دایی خودش بوده است. به گزارش ایلنا، جمشید محبت خانی در مورد محمد حسن‌نژاد، محیط‌بان منطقه‌ ارمک واقع در هرمزگان که سه‌شنبه‌شب توسط دو شکارچی به شهادت رسید، بیان کرد: به این محیط‌بان خبری می‌دهند و او برای بررسی به محل حاضر می‌شود، اما شکارچی‌ها او را غافلگیر می‌کنند و به او تیر می‌زنند، بعد هم فرار می‌کنند، اما یکی از شکارچیان با حضور نیروهای انتظامی دستگیر می‌شود و اعتراف می‌کند، سلاحش در دست شکارچی فراری است که با خود برده است و این دو با هم همدست بودند.

او ادامه داد: بعدازاین که دستگیری‌ها صورت می‌گیرد، مشخص می‌شود که فردی که اول دستگیرشده، برادرزاده‌ی فرد دومی است که فراری بوده است، اما همین فرد دوم که فراری بوده نزدیک‌های صبح متوجه می‌شود، محیط‌بانی را که کشته است، دایی‌اش بوده، یعنی قاتل، خواهرزاده‌ی محیط‌بان بوده است و آن دو شکارچی در تاریکی متوجه این موضوع نشده بودند.

محبت خانی افزود: به نظر می‌رسد بعدازاینکه متوجه می‌شود، دایی خودش را کشته است، دست به خودکشی می‌زند و صبح نیروها جسد قاتل اصلی را هم پیدا کردند و اسلحه شکاری که کنارش بوده هم کشف می‌شود.