40 نفر قربانی مسمومیت الکلی در خوزستان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان اینکه مسمومیت الکلی در خوزستان همچنان قربانی می‌گیرد، گفت: تعداد جان‌باختگان به ۴۰ نفر رسید. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی احسان پور بیان کرد: مسمومیت الکلی در بین تعدادی از افراد در اهواز به دلیل مصرف الکل تقلبی رخ ‌داده است و تاکنون بیش از ۵۰۰ نفر به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده و تحت درمان قرارگرفته‌اند. فرهاد ابول نژادیان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز نیز اعلام کرد: نخستین فرد با عارضه مسمومیت الکلی در خوزستان در تاریخ ۱۶ اسفند به بیمارستان مراجعه کرد و تا به امروز تعداد مسمومیت با الکل در این استان به ۵۰۲ نفر رسید. او افزود: ۲ نفر از فوتی‌های ناشی از مصرف الکل سمی مربوط به شهرستان رامهرمز مابقی مربوط به اهواز بوده‌اند که یک نفر از جان‌باختگان زن و مابقی مرد بوده‌اند. ابول نژادیان اظهار کرد: میانگین سنی این افراد مسموم ۳۴ سال است که کم سن‌ترین فوتی‌ها ۱۵ ساله و مسن‌ترین آن‌ها ۷۲ ساله است. علی بیرانوند معاون دادستان اهواز نیز در این خصوص گفت: تاکنون ۱۷ نفر در این زمینه شناسایی و بازداشت‌ شده‌اند.

    

کشف ۲۰ هزار لباس پرستاری و پزشکی در سقز

فرمانده انتظامی استان کردستان از کشف ۲۰ هزار لباس پرستاری و پزشکی احتکار شده توسط مأموران انتظامی شهرستان سقز خبر داد. به گزارش ایلنا، سردار علی آزادی  گفت: با هماهنگی مراجع قضایی، مأموران انتظامی به همراه عوامل تعزیرات حکومتی و بهداشت به محل موردنظر اعزام و ضمن بازرسی از محل موردنظر ۲۰ هزار لباس یک‌بارمصرف پرستاری و پزشکی آبی‌رنگ مخصوص بیمار و پرسنل بیمارستان کشف شد. او با اشاره به تشکیل پرونده قضایی در این رابطه خاطرنشان کرد: مبارزه با سوداگران سلامت شهروندان و شناسایی محتکران کالاهای اساسی مردم و اخلالگران بازار و شناسایی محل‌های دپو و احتکار کالا به‌صورت ویژه در دستور کار انتظامی قرار دارد.

    

افزایش سن معافیت کفالت پدر یا پدر بزرگ به ۷۵ سالگی

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: بر اساس ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح شرط سنی درمعافیت کفالت تنها فرزند ذکور پدر یا تنها نوه ذکور پدربزرگ از ۷۰ به ۷۵ سالگی افزایش یافت. به گزارش ایرنا، سردار تقی مهری افزود: ضوابط و مقررات جدید معافیت کفالت پدر یا پدربزرگ از اول فروردین سال ۹۹ اجرایی می‌شود، بنابراین مشمولانی که از ابتدای سال ۱۳۹۹ از طریق دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) درخواست خود را ثبت کنند، برابر ضوابط جدید یعنی ۷۵ سالگی تمام پدر یا پدربزرگ به درخواست آنان رسیدگی می‌شود. او ادامه داد: در مواردی که پدر یا پدربزرگ به علت بیماری نیازمند به مراقبت است، بدون در نظر گرفتن شرط سنی فرد نیازمند به مراقبت، مشمول می‌تواند درخواست خود را از طریق دفاتر پلیس +۱۰ ثبت و در صورت تأیید شورای پزشکی وظیفه عمومی از خدمت وظیفه عمومی معاف شود.