احتمال تغییر طرح ترافیک پایتخت در سال آینده

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از احتمال تغییر در طرح ترافیک پایتخت در سال آینده خبر داد. سردار حسین رحیمی به ایسنا گفت: جلسات کارشناسی ما در رابطه با بحث طرح ترافیک تهران و رفع معایب و نواقص و بررسی پیشنهاد‌ها زیادی که داده‌ایم شروع شده و این جلسات در حال برگزاری است. به گفته او یکسری ایرادها درباره این طرح وجود دارد که باید برطرف شود.

هر مورد ابتلا به کرونا اطلاع‌رسانی خواهد شد

وزیر بهداشت اطمینان داد که هرگونه مورد ابتلا به کرونا بلافاصله و مستقیم به مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد. سعید نمکی وزیر بهداشت در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در نامه‌ای از دکتر جهانگیری خواستم تا هرگونه تردد بین کشور ایران و چین تا اطلاع ثانوی ممنوع شود. عصر دیروز جلسه‌ای اضطراری تشکیل شد و با حمایت مستقیم ایشان تمام پروازها رفت و برگشت به چین لغو شد. تا پاسی از شب با روسای دانشگاه‌ها در حال تماس و‌ گفت‌وگو بودم و در هیچ نقطه از کشور خبری از کرونا ویروس نبود.

هرچند ویروس کرونا مرز نمی‌شناسد؛ اما تمام مرزهای کشور تحت‌کنترل و نظارت همکارانم قرار دارد و شبانه روز در‌ حال انجام تست‌های لازم هستند. صبح اول وقت هم از معاونانم خبر گرفتم و خوشبختانه هنوز هم خبری از ورود این ویروس به کشور نیست.

باز هم کیک آلوده

رئیس اداره اطلاع‌رسانی روابط عمومی آموزش و پرورش استان مازندران درباره مسمومیت دانش‌آموز بابلی با کیک آلوده توضیحاتی ارائه کرد. علیرضا طالبی، رئیس اداره اطلاع‌رسانی روابط عمومی آموزش و پرورش استان به ایلنا گفت: این مسئله در آزمون قلم‌چی رخ داده است و مربوط به آموزش و پرورش نمی‌‎شود. از آنجا که برخی از آزمون‌های قلم‌چی در مدارس برگزار می‌شود، شاید این مسئله متوجه مدارس باشد، اما چون برگزارکننده قلم‌چی بوده، آموزش و پرورش در اینجا نقشی ندارد.

 ماجرای دختر بچه‌ای که مورد حمله سگ‌ها قرار گرفت

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از پذیرش دختر ۷ ساله که توسط سگ‌های ولگرد مصدوم شده بود در یکی از مراکز سازمان بهزیستی خبر داد. یکشنبه ۶ بهمن ماه ۱۳۹۸ ‌‌‌خارج از محدوده منطقه ۲۰ شهرداری تهران و در اراضی کشاورزی و زراعی نزدیک به روستای گلحصار «در محدوده بخشداری کهریزک که سکونتگاهی غیررسمی است» دختربچه گلفروش توسط سگ‌های خیابانی مورد حمله قرار گرفت.

لادن ناطقی در گفت‌وگو با تسنیم، گفت: این دختربچه پس از این حادثه و با توجه به جراحات بسیار در یکی از بیمارستان‌های تهران مورد عمل جراحی و در نهایت در بخش I.C.U بستری شد.

۵۰۰   هزار جراحی آب‌مروارید در سال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: سالانه به ازای هر یک‌میلیون نفر به‌طور متوسط ۶ هزار عمل آب‌مروارید در کشور انجام می‌شود که حدود ۵۰۰ هزار عمل جراحی در سال می‌شود.

علیرضا زالی گفت: مصرف بیش از حد کورتن، آفتاب‌سوزی و افزایش سالمندی شیوع بیماری آب‌مروارید را در ایران افزایش داده است. نبود فرهنگ مواجهه مسلح با آفتاب و استفاده مناسب از نعمت خدادادی آفتاب و شیوع آفتاب‌سوزی چشم در کشور، تغییرات اقلیمی، میزان بالای تصادفات و حوادث ترافیکی در کشور، روند سریع افزایش سالمندی، میزان بالا و غیرمنطقی تجویز و مصرف کورتن و شیوع بالای دیابت موجب شده که با شیوع بالا و روند رو به تزاید آب‌مروارید در کشور مواجه باشیم.