سرپرست دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست:

 بنزن و آروماتیک بنزین بیشتر از حد استاندارد است

سرپرست دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به بهبود کیفیت سوخت بنزین و نفت گاز طی پاییز امسال نسبت به ابتدای سال گفت: میزان گوگرد موجود در سوخت به حد استاندارد نزدیک‌تر شده است اما در برخی نمونه‌ها میزان بنزن و آروماتیک بنزین کمی بیشتر از حد استاندارد بود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، زهرا سماعی درباره آخرین وضعیت سوخت توزیعی در کشور اظهار کرد: طی پاییز امسال به صورت تصادفی از ۱۶۳ جایگاه توزیع سوخت در محورهای مواصلاتی،که در قانون هوای پاک از آن‌ها نامبرده شده، نمونه‌برداری شد. خوشبختانه گوگرد موجود در نفت گاز در بیشتر جایگاه‌ها نسبت به ابتدای امسال وضعیت بهتری داشت و بیشتر نمونه‌ها در حد استاندارد PPM ۵۰ بود. در برخی دیگر از نمونه‌ها نیز محتوای گوگرد در حد ۱۰۰PPM  بود اما باید این نکته را در نظر داشته باشیم که سال‌های گذشته گوگرد موجود در سوخت گازوئیل حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ و حتی تا ۱۰۰۰ PPM بود و این نشان می‌دهد که سوخت گازوئیل به استاندارد نزدیک‌تر شده است.

به گفته سرپرست دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست در برخی از نمونه‌ها میزان گوگرد نفت گاز زیر ۵۰ PPM و در برخی نمونه‌ها به طور تصادفی حدود ۲۵۰ PPM بود همچنین محتوای گوگرد در سوخت بنزین نیز طی پاییز نوساناتی داشته و به‌صورت یکنواخت نبوده است. 

در برخی جایگاه‌ها محتوای گوگرد بنزین زیر ۵۰ PPM و در برخی دیگر حدود ۸۰PPM گزارش شده است البته میزان گوگرد بنزین طی پاییز امسال نیز به نسبت وضعیت بهتری نسبت به ابتدای سال داشت.

    

تشکیل کمیته نظارت بر مقررات آتش‌نشانی در پروژه‌های ساختمانی

رییس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از تشکیل کمیته بررسی نحوه نظارت و اجرای مقررات آتش‌نشانی در پروژه‌های ساختمانی با حضور نمایندگانی از شورای شهر، شهرداری و سازمان نظام مهندسی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، افشین حبیب‌زاده در تشریح جزئیات جلسه اخیر کمیسیون عمران، حمل و نقل ترافیک شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به برخی از اختلاف نظرات میان سازمان نظام مهندسی و سازمان‌های مرتبط با شهرداری در ارتباط با نحوه نظارت بر تاسیسات آتش‌نشانی در ساخت و سازها، گفت: سازمان نظام مهندسی از اجرای سلیقه‌ای مقررات در مناطق و بلاتکلیفی شهروندان در اجرای مقررات مرتبط با آتش‌نشانی نقدهایی مطرح کرد که در این راستا قرار شد کمیته‌ای برای شناسایی مسائل و مشکلات مرتبط با نحوه نظارت و اجرای مقررات مربوط به ایمنی و آتش‌نشانی تشکیل شود.

او ادامه داد: این کمیته که با حضور نمایندگانی از شورای اسلامی شهر تهران، معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران، سازمان نظام مهندسی و سازمان آتش‌نشانی تشکیل خواهد شد در جهت تدقیق مسئولیت‌هاو  تکالیف سازمان‌های مربوطه فعالیت خواهد کرد.

    

رشد ۷۱۵ درصدی کشفیات پلیس در پرونده‌های اقتصادی 

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: در ۹ ماهه سال جاری، مجموع ارزش ریالی کشفیات پلیس در پرونده‌های جرایم اقتصادی ۷۱۵ درصد رشد داشته است.  به گزارش خبرگزاری مهر، سردار ایوب سلیمانی، در حاشیه بازدید از یگان پلیس امنیت اقتصادی هرمزگان در بندر شهید رجایی با اشاره به استقرار پلیس در ۱۳ گمرک کشور، خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته تا پایان امسال، پلیس در ۹ گمرک فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. جانشین فرمانده ناجا خاطر نشان کرد: به جای اینکه در یک کشور پهناور به دنبال جنس قاچاق باشیم با حضور در مبادی ورودی، کنترل و نظارت را آغاز می‌کنیم. این امر کم هزینه‌تر و مؤثرتر است.