هیچ نظارتی بر جراحی های زیبایی در کشور وجود ندارد

نایب‌رئیس انجمن زیبابی و پلاستیک ایران گفت: هیچ نظارتی در خصوص اعمال جراحی که توسط افراد غیرمتخصص در کشور انجام می‌شود، وجود ندارد و این مسائل سلامت مردم را به خطر انداخته است.

به گزارش ایرنا، بابک نیکومرام  در یک نشست خبری که در محل انجمن برگزار شد، افزود: در بسیاری از کلینیک‌ها اعمال جراحی زیبایی توسط پزشکانی که جراح زیبایی و پلاستیک نیستند، انجام می‌ شود و با عناوین دیگر تحت پوشش بیمه در سیستم رد می‌شود. وی گفت: همچنین برخی پزشکان به خاطر بیمه و مالیات آمار درست در زمینه اعمال جراحی در زمینه زیبایی و پلاستیک ارائه نمی‌دهند. به عنوان مثال در عرصه کنونی برخی جراحان عمومی عمل زیبایی بینی انجام می‌دهند و مشاهده می‌شود که افراد دچار مشکل در تنفس یا ظاهر می‌شوند و در واقع جان مردم به خطر می‌افتد.

    

تشکیل شورای سلبریتی‌ها در وزارت ارشاد

وزارت ارشاد شورای سلبریتی‌ها و چهره‌های هنری را تشکیل داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سیدصادق طباطبایی‌نژاد، نایب‌رئیس کمیسیون مجلس، اعلام کرد که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شورایی را برای بررسی پوشش و عملکرد سلبریتی‌ها و چهره‌ها تشکیل داده است.

وی که در برنامه سلام صبح به خیر حضور پیدا کرده بود، افزود: حضور بازیگران و نحوه پوشش آنها در مراسم‌های اکران‌های خصوصی و سایر مراسم‌ها واکنش‌هایی را از طرف مردم به دنبال داشته است.

طباطبایی‌نژاد ادامه داد: اخیرا شورای چهره‌ها یا همان سلبریتی‌ها در وزارت ارشاد تشکیل شده که ریاست و دبیری آن برعهده معاون وزیر ارشاد است. این شورا روز گذشته جلسه‌ای را برگزار کرد و قرار شد برای این موارد قوانینی وضع کنند.

    

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

جان‌باختن ۶۵ زائر ایرانی در عراق

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین روند ثبت‌نام در سامانه سماح کاهش پیدا کرده‌است از جان باختن ۶۵ زائر در عراق خبر داد.

صحبت‌الله رحمانی، در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان در سامانه سماح گفت: بیش از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در سامانه سماح تاکنون ثبت‌نام کرده‌اند و روند ثبت‌نام‌ها اگرچه کاهش یافته است اما تا روز اربعین ادامه دارد. وی ادامه داد: موج بازگشت زائران از دو روز پیش آغاز شده و تمهیدات لازم برای بازگشت زائران در نظر گرفته شده است. مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به آمار زائران جان باخته در عراق گفت: تاکنون حدود ۶۵ تن در عراق جان خود را از دست داده‌اند. اغلب آنها بر اثر مرگ طبیعی، ایست قلبی، سکته مغزی و تعدادی نیز بر اثر تصادف فوت شده‌اند. به گفته رحمانی پیکر اغلب جان باختگان به کشور منتقل شده است.