ازسوی مقام‌ معظم رهبری صورت گرفت

انتصاب فرماندهان خاتم‌الانبیا و پدافند هوایی ارتش 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با صدور احکامی جداگانه امیر سرلشکر سیّد عبدالرّحیم موسوی را با حفظ سمت فرماندهی کل ارتش به عنوان فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) و امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد را به سمت فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش منصوب کردند.

    

عضو مجلس خبرگان رهبری:

تصمیم درباره اختیارات رئیس‌جمهوری با رهبری است

حجت‌الاسلام احمد مبلغی، عضو مجلس خبرگان رهبری، درباره افزایش اختیارات رئیس جمهوری به فارس گفت: هر تصمیمی که مقام معظم رهبری اتخاذ کنند، نقطه پایانی بوده و متضمن مصلحت است و پس از آن دیگر کسی نباید در این باره سخن بگوید، چراکه امری مهم است. 

وی در پاسخ به اینکه چه تضمینی هست در صورت اعطای اختیارات بیشتر به رئیس جمهوری باز هم شاهد ناکارآمدی دولت نباشیم، تصریح کرد: این موضوع را مقام معظم رهبری تشخیص می‌دهند. کارآمدی امری نسبی است و ایشان تشخیص می‌دهند که با دادن اختیارات کارآمدی رئیس جمهوری بیشتر یا کمتر می‌شود؛ از نظر حقوقی، شرعی و تجربه ایشان می‌توانند در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.

    

درگیری با ضدانقلاب  در مرز چالداران

بر اساس اعلام سپاه شهدای آذربایجان غربی، عصر سه‌شنبه عناصر گروهک ضد انقلاب از منطقه مرزی چالدران قصد ورود به کشورمان را داشتند که با مقابله رزمندگان سپاه زمینگیر شدند و تعدادی از آنان به هلاکت رسیدند. در جریان مقابله با عناصر ضدانقلاب، رزمنده پاسدار ابراهیم آخوندزاده عضو سپاه چالدران نیز به شهادت رسید. بنا بر این گزارش، همچنین مقادیر قابل توجهی مهمات و تجهیزات ارتباطی از عناصرضد انقلاب کشف و ضبط شد.

    

رایزنی برجامی  ریابکوف و عراقچی در تهران

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، صبح دیروز در محل وزارت خارجه ایران با سید عباس عراقچی همتای ایرانی خود دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا،  طبق اخبار اعلام شده، موضوع برجام، آخرین تحولات رخ داده در این ارتباط و همچنین برگزاری کمیسیون مشترک برجام مهم‌ترین محورهای رایزنی این دو دیپلمات ارشد ایرانی و روسی است. در پی تصمیم ایران برای کاهش تعهدات برجامی‌اش به خاطر بدعهدی طرف‌های عضو برجام و ارائه فرصت ۶۰ روزه به آنها جهت اجرای تعهداتشان، روسیه چندی پیش درخواست برگزاری کمیسیون مشترک برجام را مطرح کرد.

    

منصوری آرانی:‌ 

پیشنهاد ظریف ضربه‌ای شدید به صهیونیست‌هاست

عباسعلی منصوری آرانی ، کارشناس مسائل بین‌الملل پیشنهاد ظریف در مورد امضای تعهدنامه عدم تجاوز بین ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس را اطمینان‌بخش و تنش‌زدا عنوان کرد و به ایسنا گفت: به نظر می‌رسد منظور آقای ظریف علاوه بر کشورهای حوزه خلیج فارس، تمام 15 کشوری است که در یک منطقه قرار داریم.

 این پیشنهاد می‌تواند ضربه‌ای بسیار شدید به صهیونیست‌ها باشد زیرا آنها هستند که با فضاسازی تلاش می‌کنند پیمان‌هایی را با برخی از کشورهای پیرامونی در قالب ایران‌هراسی ببندند. 

وی افزود: در حقیقت پیشنهاد مطرح شده نوعی اطمینان‌بخشی است و می‌تواند به کشورهای همجوار کمک کند تا پول‌های‌شان را به سمت غرب سرازیر نکنند.