سخنگوی جدید وزارت خارجه ایران درباره بحث احتمال مذاکره با آمریکا گفت: ما فعلا چشم اندازی برای مذاکره نمی‌بینیم. صرف دیدار به مفهوم مذاکره نیست. ضمنا ایران بنا ندارد که با هیچ یک از مقامات دولت آمریکا مذاکره‌ای داشته باشد. باید منتظر تحولات و شرایط بمانیم.

به گزارش خبرگزاری‌ها، سیدعباس موسوی در نشست خبری خود در خصوص شرایط ایران برای مذاکره با آمریکا گفت: ما فعلا چشم اندازی برای مذاکره نمی‌بینیم. صرف دیدار به مفهوم مذاکره نیست. ضمنا ایران بنا ندارد که با هیچ یک از مقامات دولت آمریکا مذاکره‌ای داشته باشد. باید منتظر تحولات و شرایط بمانیم. 

وی در خصوص احتمال عقب‌نشینی آمریکا از شروط دوازده‌گانه و احتمال مذاکره گفت: ما 12 شرط کذایی که پمپئو گفته بود را قابل پذیرش نمی‌دانیم. ما فکر نمی‌کنیم موضوعی برای مذاکره باشد. مذاکرات انجام شده و جمع‌بندی انجام شده و اسناد آن موجود است.

زمان سفر نخست وزیر ژاپن  در حال هماهنگی است

موسوی در خصوص بحث میانجی‌گری نخست وزیر ژاپن اظهار کرد: طبیعی هست که کشورهای مختلف نگرانی‌های راجع به مسائل مختلف داشته باشند. من از لفظ میانجی‌گری استفاده نمی‌کنم ولی ما شنونده نکات کشورهایی که موضوع را از روی حسن نیت دنبال می‌کنند هستیم. میانجی‌گری الزامات و مقدماتی دارد. الان در مرحله میانجی‌گری نیستیم.

وی در خصوص سفر شینزو آبه و واکنش سخنگوی وزارت خارجه گفت: آنچه شما برداشت کردید تکذیب سفر نبوده، آنچه ما رد کردیم گمانه‌زنی‌ها بودند. تاریخ سفر در حال هماهنگی و فیکس کردن است. موسوی در پاسخ به این سوال که آیا کشورها حامل پیام خاصی از طرف آمریکا برای ایران بوده‌اند، گفت: پیام ویژه‌ای از طرف کشورهای دوستی که به ایران سفر کردند نداشتیم و ما پیامی برای کسی نداشتیم. ما نیازی به کانال نداریم و می‌توانیم حرف‌های خود را بزنیم و همه بشنوند. ما فعلا پیام ویژه‌ای برای کسی نداریم.