معاون هماهنگ‌کننده ارتش و فرمانده قرارگاه امداد ذوالفقار با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی از آمادگی بسیار بالایی برای مقابله با تهدیدات احتمالی برخوردار است، گفت: نمی‌شود لحظه‌ای از آمادگی رزمی غافل شد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده در گفتگو با مهر، درباره میزان آمادگی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدات احتمالی، با توجه به درگیر بودن بخشی از یگان‌های آن در امدادرسانی به مردم، اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از آمادگی بسیار بالایی برای مقابله با تهدیدات برخوردار است. وظیفه اصلی ارتش، حفاظت و حراست از مرزهای کشور و حفظ تمامیت ارضی کشور است و در کنار همه کارهایی که در امدادرسانی به مردم انجام می‌دهد که آن را برای خود افتخار می‌داند، نیروهای مسلح آمادگی رسمی خود را حفظ می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: حفظ توان جسمی، روحی، رزمی و آمادگی برای حراست از تمامیت ارضی در جای خود برای تمامی یگان‌های نیروهای مسلح از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران، محفوظ و حیاتی است و یگان‌های ارتش در اوج آمادگی رزمی به سر می‌برند اما در عرصه خدمت‌رسانی به مردم که گرفتار سیل هستند، نیروهای ما با توان مضاعف و اشتیاق فراوان، مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

ادامه امدادرسانی نیروهای ارتش

 به سیل‌زدگان

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اقدامات انجام شده توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان در استان‌های مختلف، گفت: طولانی‌ترین مدت زمان سیل، متوجه استان خوزستان است زیرا همه آب استان‌های بالادست و سدهای موجود، وارد این استان شد تا به سمت دریا برود به همین دلیل در پایین‌دست سدها، آب‌گرفتگی گسترده‌ای به وجود آمد.

دریادار سیاری تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات ویژه و بسیار مهمی که در روزهای اخیر توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران انجام شده، احداث پل‌ها و برقراری ارتباط خطوط مواصلاتی روستاها و شهرها بود که در لرستان، پلدختر و خوزستان توسط واحدهای مهندسی نیروی زمینی انجام شد که این اقدام، کار بسیار بزرگ و مهمی برای امدادرسانی به مردم گرفتار در سیل بود. وی با بیان اینکه امیدواریم با این تلاش‌ها بشود اندکی از درد مردم را کاهش داد، گفت: زیرا واقعاً شرایط بسیار سخت است و تعدادی از مردم همه سرمایه، کشاورزی و دام‌های خود را از دست داده‌اند و البته کاری هم در مقابل این سیل عظیم نمی‌شد انجام داد اما همه باید دست در دست هم داده و به این مردم عظیم و شریف کمک کنیم تا با کمک خدا، اوضاع و احوال مردم بهتر شود.

وی اوضاع استان خوزستان را دارای ثبات دانست و گفت: همه مسئولان، مردم، سازمان‌های دولتی و نیروهای مسلح، از ارتش و سپاه، وزارت دفاع، نیروی انتظامی و همه در حال تلاش هستند تا این شرایط به خوبی پایان یابد.