پیام تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت سیدمحمود محتشمی‌پور

رهبر انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت مرحوم مغفور آقای حاج سیدمحمود محتشمی‌پور از مبارزان قدیمی انقلاب اسلامی را تسلیت گفتند. متن پیام به این شرح است:

«بسمه‌تعالی

درگذشت مرحوم مغفور آقای حاج محمود محتشمی را که از یاران دیرین انقلاب و وفاداران حقیقی به آن راه و اهداف امام راحل عظیم‌الشأن بودند، به خاندان گرامی و بازماندگان و دوستان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و رضوان الهی را برای ایشان مسئلت می‌نمایم.»

    


رحمانی فضلی:

وضعیت اهواز  با ثبات و پایدار است

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور که به منظور ارزیابی آخرین وضعیت وقوع سیلاب در برخی از مناطق استان خوزستان به اهواز سفر کرده است، با اشاره به اینکه وضعیت شهر اهواز هیچ‌گونه جای نگرانی ندارد و با ثبات و پایدار است، گفت: شب گذشته سیلاب از یکی از کانال‌‌‌های انتقال آب رودخانه کرخه که از حاشیه شهر اهواز عبور می‌‌‌کرد به برخی معابر حاشیه‌‌ای شهر اهواز سرایت کرد که بلافاصله دستگاه‌های اجرایی و امدادی نسبت به رفع مشکل وارد عمل شدند و در حال حاضر وضعیت به طور کامل در کنترل است.

    


پیام سردار سلیمانی:

مشتاقان دفاع از حرم به کمک سیل‌زدگان بیایند

سردار سرلشکر قاسم سلیمانی با انتشار پیامی در فضای مجازی از مشتاقان مدافع حرم خواست به کمک سیل‌زدگان خوزستان بیایند. در این پیام آمده است: «جوانانی که سنشان اقتضا نمی‌کرد جهاد زمان دفاع مقدس را درک کنند و امروز نیز خیلی اصرار دارند که به عنوان مدافع حرم در جبهه حضور پیدا کنند، به نظر من باید بیایند خوزستان؛ چرا که حادثه اخیر یک دفاع از حرم است. هیچ چیزی بالاتر از کرامت انسان نیست.»

    


ایجاد کانال مالی برای کمک‌ به ایران توسط سازمان ملل

به گزارش فارس، اوگوچی دنیلز هماهنگ‌کننده مقیم سازمان متحد، صبح دیروز در نشست خبری با موضوع مناطق آسیب‌دیده از سیل و بهره‌گیری از کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی که به میزبانی وزارت کشور برگزار شد گفت: سازمان ملل یک کانال مالی بانکی مشخصی را برای کمک‌های نقدی به ایران تاسیس کرده است. وی ادامه داد: این نتیجه تلاش هایی است که در مقر سازمان ملل توسط همه آژانس‌های این سازمان شده است و مقام های درجه اول سازمان ملل موفق شدند کمک‌ها را از طریق این کانال مالی به ایران برسانند.

    


تحریم سپاه، کمک انتخاباتی ترامپ به نتانیاهوست

فواد ایزدی، کارشناس مسائل بین‌الملل به مهر گفت: سال ۲۰۰۷ نیروی قدس سپاه در لیست تحریم وزارت خزانه داری قرار گرفت و یک سال و نیم پیش هم سپاه در این لیست قرار داده شد. اینکه چرا در این مقطع زمانی موضوع قرار دادن سپاه در لیست تحریم‌ها را دوباره مطرح می‌کنند به دلیل شکست آنها در اجرای سیاست‌هایشان علیه ایران است. وی ادامه داد: شاید مطرح کردن این موضوع کمک دیگری از سوی دولت آمریکا به نتانیاهو باشد تا در موضوع انتخاباتی که در فلسطین اشغالی انجام خواهد شد برای نتانیاهو و حزب وی مفید واقع شود.

    


تشکر ظریف از کویت

به گزارش ایسنا به نقل از روسیا الیوم، محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران با صباح خالد الحمد الصباح، همتای کویتی خود تلفنی گفت‌وگو کرد و در رابطه با روابط دوجانبه و مسائل مشترک و آخرین تحولات منطقه و جهان تبادل نظر کرده‌اند. ظریف در این تماس از سوی دولت و ملت ایران از امیر، دولت و ملت کویت به خاطر اقدام بشردوستانه و حمایت از سیل‌زدگان تقدیر و تشکر کرد. سفارت کویت در تهران روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای از ارسال دومین محموله کمک‌های انسان‌دوستانه دولت کویت به سیل‌زدگان ایرانی به وزن 40 تن شامل مواد غذایی خبر داد و تاکید کرد «کمک‌های بزرگ‌تر» در راه است.