رئیس مجلس:

اصلاح قانون اساسی اولویت اول کشور نیست

علی لاریجانی، رئیس مجلس در خصوص مباحثی که اخیراً بر سر ضرورت اصلاح قانون اساسی به راه افتاده است، به سازندگی گفت: شرایط کشور به گونه‌ای است که در حال حاضر تمام ذهن‌ها باید در مصافی که آمریکایی‌ها با ملت ایران به راه انداخته‌اند متمرکز شود و باید شرایط را جمع و جور کنیم و اکنون موضوع اصلاح قانون اولویت اول ما نیست. باید شرایط آرام‌تر و مستقرتر باشد تا بتوانیم راجع به این اصلاحات تصمیم بگیریم.

    


مجلس تصویب کرد

ممنوعیت استفاده از رنگ خاص در انتخابات مجلس

نمایندگان در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با ماده (۳۵) با ۱۳۳ رأی موافق، ۴۳ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. در تبصره این ماده آمده است: استفاده از نمادهایی نظیر لباس یا رنگ خاص جهت تبلیغات نامزدها در شعب اخذ رأی توسط اعضای شعبه و یا سایر افراد ممنوع می‌باشد و مسئولان شعب و نیروی انتظامی موظف به رعایت این حکم می‌باشند.

    


مداخله انگلیسی‌ها به ضرر نازنین زاغری تمام می‌شود

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اعطای «حمایت دیپلماتیک» انگلیس به نازنین زاغری، به ایسنا گفت: «مداخله انگلیسی‌ها در پرونده زاغری به ضرر او تمام می‌شود چراکه اگر این اقدامات رخ نمی‌داد موضوع خانم زاغری در قالب اصل رأفت اسلامی قابل حل بود. بهترین کار درباره پرونده خانم زاغری این است که کشورهای خارجی اجازه دهند این موضوع طبق قوانین حقوقی و قضایی ایران بررسی شود و رأفت اسلامی از طرف خود این افراد مطرح شود نه اینکه این دولت‌ها با هدف مداخله چنین موضوعی را بیان کنند». نازنین زاغری در سال ۲۰۱۶ در تهران بازداشت و به اتهامات امنیتی به پنج سال حبس محکوم شد.

    


تفاهم با همه اصولگراها کار دشواری است

محمدرضا باهنر، دبیر جامعه اسلامی مهندسین در نشستی خبری در پاسخ به سئوالی درباره شورای وحدت راهبردی اصولگرایان و ریاست این شورا گفت: ما همیشه در غیبت دو سه حزب فراگیر این مشکلات را در ماه‌های باقی مانده تا انتخابات‌ داریم که بیشتر توان خود را صرف وحدت درون جناحی می‌کنیم و دیگر توانی برای رقابت با جریان مقابل نداریم. در کشور ما رقابت‌ها جبهه‌ای است که تعریف حقوقی مشخص ندارد و به همین دلیل در نزدیکی انتخابات بخش زیادی از انرژی‌مان صرف وحدت درون جبهه‌ای می‌شود. تلاش ما این است که به تفاهم با تمامی گروه‌های سیاسی اصولگرا برسیم که البته کار دشواری است.

    


مراسم معارفه رئیسی  امروز برگزار می‌شود

در پی انتصاب حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی به سمت هفتمین رییس قوه قضائیه از سوی رهبر انقلاب، مراسم تودیع حجت‌الاسلام صادق آملی‌لاریجانی ریاست پیشین قوه قضائیه و معارفه حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی ریاست جدید این قوه صبح امروز در محل ساختمان حوزه ریاست قوه قضائیه برگزار می‌شود.

    


دولت انگیزه کار ندارد

سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس با اشاره به اینکه دولت انگیزه، نشاط و تحرک لازم برای بهبود اوضاع کشور را ندارد، به مهر گفت: بازار امروز کشور کاملاً مؤید این است که دولت همه چیز را رها کرده است و سئوال ما این است که آیا کنترل دام و گوشت در کشور خیلی سخت و امری نشدنی است؟! معمولاً انگیزه رؤسای جمهور در دور دوم فعالیت خود تا حدی کاهش می‌یابد اما در این دوره از دولت این مسئله بسیار حاد شده و رئیس جمهور کشور را به کل رها کرده است.