نفوذی‌ها  در سینما، تئاتر، رسانه  و دانشگاه به احکام اسلامی می‌تازند

حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های دیروز نماز جمعه تهران گفت: اگر حوزه‌های علمیه کساد شود، بدانید دین کساد می‌شود و دشمنان شما برای از بین بردن این معنویت، اعتقاد، اخلاق، عفت، حجاب، امانت و صداقت و همه ارزش‌ها برنامه و نقشه دارند. شبکه‌های اجتماعی، ماهواره‌ها و نفوذی‌ها در تمام عرصه‌های فرهنگی چون سینما، تئاترو رسانه‌ها و در بعضی از دانشگاه‌ها، معلمان و اساتید در کنار اساتید معتکف و هیأت‌های علمی متدین و همچنین در کرسی حقوق به احکام اسلام می‌تازند بیانات فمنیستی را تقویت می‌کنند با رفتارشان اسلام را بد جلوه می‌دهند. 

    


حق‌الناسی که سوری‌ها باید برگردانند

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ایرنا گفت: در طول مدتی همکاری ایران و سوریه، دولت این کشور بدهی عمده‌ای به ایران دارد و مسئولان جمهوری اسلامی ایران به لحاظ قانونی و شرعی باید این بدهی را به کشور بازگردانند؛ در دیداری که با مقامات سوری داشتم، به عنوان نخستین مقام ایرانی اعلام کردم که این بدهی‌ها حق‌الناس است و باید پرداخت شود.

    


بهرام قاسمی سفیر ایران در فرانسه شد

مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه گزارش داد: به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تصویب رئیس جمهوری اسلامی ایران، بهرام قاسمی به عنوان سفیر جدید ایران در فرانسه منصوب شد. در کارنامه و سوابق کاری بهرام قاسمی سمت‌هایی چون رئیس اداره دوم سیاسی، رئیس اداره مشترک المنافع، مدیر کل غرب اروپا، سفیر فوق العاده و تام الاختیار در کشورهای ایرلند، اسپانیا، ایتالیا و همچنین سفیر اکردیته در کشور مالت و برای چند سال نیز به عنوان معاون پژوهش‌های بین‌المللی مرکز تحقیقات استراتژیک وجود دارد.

    


اعطای حمایت دیپلماتیک به « زاغری» مخالف حقوق بین‌الملل است

سفیر ایران در انگلیس اعطای حمایت دیپلماتیک به نازنین زاغری را مخالف حقوق بین‌الملل دانست. به گزارش ایسنا، حمید بعیدی‌نژاد در صفحه توئیترش نوشت: تصمیم وزارت خارجه انگلیس به اعطای حمایت دیپلماتیک به خانم زاغری، مخالف حقوق بین‌الملل است و فاقد آثار حقوقی و اجرایی است.حقوق بین‌الملل اعطای حمایت دیپلماتیک از سوی دولت‌ها را فقط نسبت به اتباع خود ممکن می‌داند. طبق قانون ایران، ایرانیان فارغ از محل اقامت، تابعیت خود را حفظ می‌کنند.

    


یارانه 73 هزار میلیاردی دولت به قاچاقچیان بنزین

مجید کیان‌پور، عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از عدم برنامه‌ریزی دولت برای جلوگیری از قاچاق بنزین، به مهر گفت: بین 20 تا 22 میلیون لیتر روزانه قاچاق بنزین از کشور انجام می‌شود که اگر با نرخ جهانی یا فوب خلیج فارس محاسبه شود دولت روزانه 200 میلیارد تومان به یارانه قاچاقچیان بنزین می‌دهد.

دولت سالانه ۷۳ هزار میلیارد تومان یارانه به قاچاقچیان بنزین می‌دهند، در بودجه سال ۹۸ باید سهمیه‌بندی بنزین تعیین تکلیف می‌شد؛ اجرای این جراحی اقتصادی نیازمند شهامت است.

    


تحریم‌ها بیشتر از ۱۰ ماه دیگر دوام نخواهد آورد

عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر به اردستان در جلسه فرمانداری این شهر گفت: تحریم‌های کشور نهایتا تا ۱۰ ماه آینده بیشتر دوام نخواهد آورد. غربی‌ها مجبور هستند تحریم ها را بردارند، البته باید ما هم معقول کشور را اداره کنیم. وی همچنین درباره آلودگی هوا اظهار کرد: بنا به گفته معاون بهداشتی وزارت بهداشت و درمان، در چند کلان شهر بزرگ کشور سالانه حدود ۳۰ هزار نفر فوتی به دلیل آلودگی هوا داریم؛ در صورتی که کل تلفات جاده‌های کشور ۱۶هزار نفر است.