اسد را نیروی قدس به تهران آورد

سردار اسماعیل قاآنی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: بشار اسد را نیروی قدس سپاه به تهران آورد؛ آنهایی که باید بدانند، می‌دانستند و آنهایی که نباید، نمی‌دانستند. رئیس‌جمهوری مطلع بود، ولی ظاهراً غفلتی انجام می‌شود و به آقای ظریف گفته نمی‌شود. دشمن می‌خواهد از همه اینها چیزی برای خود درست کند. آن طور که دشمنان موضوع را مطرح کردند نیست، اگر هم این گونه باشد ارتباطی به آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها ندارد و فضولی این اتفاق به آنها نیامده است. ما با دولت تفاوت دیدگاه بسیار داریم، اما بالاخره این دولت، دولت ماست؛ آبروی دولت آبروی ماست و همه باید با دولت کار کنیم و کار هم می‌کنیم.

    


اهانت‌کنندگان به مراجع  وارد ولایت شیطان می‌شوند

آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: در بعضی جلسات، برخی افراد کم‌اطلاع یا بی‌اطلاع به شورای عالی حوزه اهانت کردند. توجه داشته باشید شورای عالی حوزه منتخب مراجع و رهبری است. اگر کسی به آنها اهانتی کرده و مطلب خلافی بگوید، به مراجع و رهبر بزرگوار توهین کرده است؛ چراکه ایشان حضور تمام اعضا را امضا کرده است. امام راحل فرمودند: کسانی که به مراجع اهانت کنند، از ولایت خدا خارج و داخل ولایت شیطان می‌شوند.

    


بهرام قاسمی سفیر تهران در پاریس می‌شود

خبرگزاری فرانسه با اشاره به اینکه تهران و پاریس پس از ماه‌ها تنش در روابطشان سفرای خود را تبادل کردند، از انتصاب بهرام قاسمی به عنوان سفیر کشورمان در فرانسه خبر داد. قاسمی پیش از این سفیر ایران در ایتالیا و اسپانیا بوده است. سفیر جدید فرانسه در ایران نیز فیلیپ تیه بو، خواهد بود. این دو قرار است پست‌هایی را به عهده بگیرند که بیش از شش ماه است به دلیل وقوع برخی اختلافات دیپلماتیک میان دو کشور خالی مانده است.

    


آیت‌الله نوری همدانی:

اوراق مشارکت و اوراق قرضه مصداق رباست

به گزارش تسنیم، آیت‌الله نوری همدانی، ظهر دیروز در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: اوراق قرضه و اوراق مشارکت به دلیل زیادت در برگشت پول نمونه‌ای از مصادیق ربا است. با اسامی مختلف گاهی شرایطی بالاتر از تعهد و عرف از طرف قراردادها گرفته می‌شود که این‌ها نمونه‌ای از ربا است. وی با اشاره به حرام بودن دریافت دیرکرد تصریح کرد: اگر قبل و یا حتی حین قرارداد ثبت‌شده باشد و پولی بابت تأخیر و دیرکرد دریافت شود این پول مصداقی از رباست.

    


بازی سیاسی رقبای دولت در بهار 98

محمود صادقی، عضو فراکسیون امید مجلس گفت: عده‌ای از سال 92 اذعان داشتند که دولت آقای روحانی یک سال بیشتر دوام نمی‌آورد. این شیوه مخالفان دولت است تا دست و پای دولت را ببندند. البته ضعف‌هایی هم دولت داشته و دارد، اما این افراد با سوء‌استفاده از ضعف‌های دولت فضای کشور را ملتهب کرده‌اند. با این حال به نظر می‌رسد که بیان اظهاراتی مبنی بر تعطیلی دولت در بهار 98 و غیره یک بازی سیاسی است برای جنگ روانی علیه رقیب، این افراد قطعا توجهی به منافع ملی ندارند.

    


آموزش نظامیان هند، پاکستان و عمان در ایران

امیر سرتیپ حسین ولیوند زمانی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران(دافوس) اعلام کرد که دانشجویان نظامی از کشورهای هند، پاکستان و عمان در حال طی کردن دوره‌های آموزشی در این دانشگاه هستند. وی به ایرنا گفت: علاوه بر این سه کشور، درخواست‌هایی نیز از دیگر کشورها به منظور جذب دانشجو داریم که در صورت موافقت سلسله مراتب فرماندهی کار پذیرش آنها انجام خواهد شد. به گفته وی دانشجویان حاضر در این دانشگاه به منظور رویارویی با تهدیدات جدید و انواع جنگ‌ها از جمله جنگ‌های نیابتی آموزش می‌بینند.