سخنگوی شورای ائتلاف درباره مخالفت‌ها با سرلیستی محمدباقر قالیباف برای انتخابات مجلس گفت: ما براساس نظرات اجماعی ارکان و اعضای شورای ائتلاف تصمیم می‌گیریم و درباره سرلیستی آقای قالیباف اجماع وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، امیرابراهیم رسولی پیرامون وضعیت لیست انتخاباتی شورای ائتلاف توضیح داد: پس از برگزاری همایش ۱۴۰۰ نفری شورای ائتلاف و بعد از اینکه مصاحبه‌های کمیسیون‌های تخصصی انجام شد ۲۰ درصد از بالاترین نمرات به شورای انتخاب آمدند.

وی ادامه داد: سه روز پشت سر هم کار شورای انتخاب شورای ائتلاف با ۲۰ درصد بالای نمرات کانون‌های تخصصی بود و شورای انتخاب باید جمع‌بندی خود را انجام دهد. ما از حدود ۲۲۰ نفری که به شورای انتخاب آمده بودند به ۹۰ نفر خواهیم رسید و پس از آن وارد مرحله بعد می‌شویم.

سخنگوی شورای ائتلاف درباره انتشار برخی اسم‌ها در لیست نهایی این شورا بیان کرد: هرگونه مصداقی به‌غیر از سرلیست (محمدباقر قالیباف) کذب است و هنوز هیچ‌کس به جز سرلیست شورای ائتلاف که قطعی شده هیچ فرد دیگری در لیست اسمش به قطعیت نرسیده است و مواردی که مطرح شده‌اند، شایعه است.

رسولی درباره اِن‌قُلت برخی جریان‌های اصولگرا به سرلیستی قالیباف اظهار کرد: شورای ائتلاف براساس مبانی و اصول خود حرکت می‌کند. دوستان ممکن است نظراتی داشته باشند و ما براساس نظرات اجماعی ارکان و اعضای شورای ائتلاف تصمیم می‌گیریم و درباره سرلیستی آقای قالیباف اجماع وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر جریان‌ها و افرادی نظراتی دارند بیرون از شورای ائتلاف هستند و ممکن است نظراتی بدهند، اما ما در موضوعی که به قطعیت رسیدیم نسبت به آن پافشاری می‌کنیم.

سخنگوی شورای ائتلاف درباره مذاکره با جبهه پایداری تصریح کرد: کماکان مذاکراتمان با گروه‌های جریان انقلابی ادامه دارد و به هر صورت تا اواخر هفته جمع‌بندی می‌شود لذا الان هیچ چیزی را به صورت قطعی نمی‌توانم اعلام کنم.