نماینده سابق مجلس، گفت: یکی از مواردی که بسیار مورد توجه متولیان امر تصمیم‌گیری بوده، نوع نگاه کاندیدا‌ها به آقای رئیسی و قالیباف بود. نگاه کاندیدا‌ها درباره رئیسی بسیار مهم بود و به نظرم جمهوری اسلامی، دیگر چندان اهمیتی ندارد و موضوعی که اهمیت دارد، همین مسائل است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی که صلاحیتش از سوی شورای نگهبان رد شده است، در گفتگو با رویداد۲۴ درباره ردصلاحیت‌ها، افزود: مردم اصلا از ردصلاحیت‌ها قانع نشده‌اند و برایشان سوال است، چرا کاندیدا‌های محبوبشان رد صلاحیت شده‌اند؟ در شهرستان‌ها، کاندیدا‌ها منطقه‌ای هستند و مردم ایل و تبار کاندیدا‌ها را می‌شناسند؛ برایشان سوال است که چرا و با چه دلیلی این افراد رد صلاحیت شده‌اند. چه دلیلی است که شما می‌دانید و مردم نمی‌دانند و آن‌ها را از داشتن نماینده محبوبشان محروم می‌کنید؟

وی تصریح کرد: خیلی ناشایست است که شورای نگهبان و نهاد‌های مربوطه کاری را انجام دهند که مردم اقناع نشوند. فضای مجلس از فضای انتخابات سردتر شده است و این خیلی بد است. چرا باید فضای انتخابات سرد شود؟ چه کسانی مقصر هستند؟ جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ دلیلی برای رد صلاحیت من اعلام نکرده‌اند، ادامه داد: من در همه سامانه‌های شورای نگهبان و وزارت کشور تقاضای وقت ملاقات کردم که بپرسم گناه من چیست. حتی یک مورد من را فراخوان نکردند که بگویند مشکل تو این است! اساسا ما به کی اعتراض کنیم؟ به کسانی که خودشان دست به این اقدام زده اند؟

ورود جریان نفوذ به شورای نگهبان هم محتمل است 

به گفته نماینده سابق رشت، جریان نفوذ یا همان انجمن حجتیه سابق، که اکنون در اشکال مختلفی ظهور و بروز کرده، توانسته در بسیاری از ارکان تصمیم گیری نظام نفوذ کند و هیچ بعید نیست که انجمن حجتیه در شورای نگهبان هم ورود کرده باشد. 

وی ادامه داد: با این فرایندی که در پیش گرفته‌اند دیگر امیدی به مجلس ندارم و بعید می‌دانم سرانجام خوبی داشته باشد و قطعا دیگر مجلس در راس امور نخواهد بود.

رویکردی که نشانه‌ مشارکت حداکثری  در انتخابات باشد، نمی‌بینم

جعفرزاده ایمن‌آبادی افزود: متاسفانه برخلاف شعارها، من رویکردی که نشانه‌ مشارکت حداکثری در انتخابات باشد، نمی‌بینم. به باور من، وضع بد بود و اکنون بدتر هم شد.

وی در پایان تصریح کرد: ذره‌ای شک نکنید که مجلس آتی از مجلس کنونی هم ضعیف‌تر خواهد بود. از این‌رو، شاید مجلس آتی برای نظام مخاطره‌انگیز شود.