در دیدار دبیران شورای امنیت ملی ایران و روسیه، توسعه یک توافقنامه جامع بلندمدت جدید دوجانبه بررسی و تاکید شد که انعقاد این سند بنیادی، انگیزه‌ای قدرتمند برای گسترش بیشتر همکاری‌های دوجانبه سودمند در همه زمینه‌ها ایجاد خواهد کرد.

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در دیدار علی اکبراحمدیان و نیکلای پاتروشف، که در حاشیه ششمین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشور‌های منطقه درباره افغانستان که در بیشکک پایتخت قرقیزستان درحال برگزاری است، انجام شد؛ طیف گسترده‌ای از موضوعات مورد علاقه دو کشور در حوزه‌های سیاسی،اقتصادی وامنیتی از جمله توجه ویژه به مبارزه با تروریسم، مسائل امنیت اطلاعات، مشکلات تامین امنیت اقتصادی روسیه و ایران در شرایط فشار تحریم‌های کشورهای غربی و همچنین مقابله با تلاش‌ها برای مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در جریان این گفت‌وگو همچنین درباره روندهای جهانی و منطقه‌ای و نیز تماس‌های دوجانبه و چند جانبه آتی بین شوراهای امنیت ملی روسیه و ایران در سال ۲۰۲۴ بحث و تبادل نظر شد و برنامه فعالیت کارگروه‌های شوراهای امنیت ملی دو کشور در مورد موضوعات مورد علاقه طرفین هم مورد توافق قرار گرفت.

احمدیان به دعوت همتای قرقیزستانی برای شرکت در ششمین نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه درباره افغانستان پیش از ظهر پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ در رأس هیأتی عازم بیشکک شد.  جمهوری اسلامی ایران بنیانگذار این نشست است. پنج دور قبلی این نشست در ایران، روسیه، هند و تاجیکستان  برگزار شده است.