عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: روسیه مواضع خود در قبال جزایر سه گانه ایران را در گوشی نگفته که الان هم بخواهد در گوشی و در گفت‌و‌گو با وزیر امور خارجه آن را اصلاح کند. بنابراین بایستی صریحا اعلام کنند تا دنیا در جریان قرار بگیرد.

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با شفقنا درخصوص تجدیدنظر روابط ایران با روسیه، تصریح کرد: اگر این موضع آنها اصلاح نشود، همکاری ما با روسیه در سایر حوزه ها هم تحت تاثیر این موضع سیاسی قرار خواهد گرفت. بنابراین روس ها عقلانیت لازم را داشته باشند چراکه بعید می‌دانیم در دنیا کشوری به ظرفیت ایران را پیدا کنند که در مسایل مشترک خصوصا تحریم ها غربی در کنار هم باشند. وی ادامه داد: وزرای امور خارجه هر روز با یکدیگر صحبت می‌کنند و ما از محتوای صحبت آنها اطلاع دقیقی نداریم اما صرف اصلاح مواضع در گفت و گوی تلفنی، مشکلی را حل نخواهد کرد و حتی در سایت وزارت امور خارجه روسیه و به صورت مکتوب باید علنی مواضع خود را اصلاح کنند.

نماینده مشکین شهر در پایان خاطرنشان کرد: منافع ملی جمهوری اسلامی ایران دو بخش دارد اصل اول نظام جمهوری اسلامی ایران و اصل دوم تمامیت ارضی ایران است و هر کشور و جریانی با این دو اصل شوخی کند ما با آنها جدی برخورد خواهیم کرد.