رئیس‌جمهور در سفر استانی به گلستان، با اشاره به فسادنمایی برخی در کشور، گفت: هدف این افراد که در برابر فسادزدایی دولت قرار گرفته‌اند ناامید کردن مردم از آینده روشن کشور و نظام اسلامی است.

به گزارش ایلنا،  ابراهیم رئیسی، در جمع مردم گرگان افزود: کوچکترین رابطه غیرسالم اداری در دولت سیزدهم قابل پذیرش نیست. مردم باید در عمل ببینند که گره از کارشان باز می‌شود. ممکن است دشمنان بخواهند فسادنمایی کنند، اما برنامه ما در دولت فسادزدایی است. وی  با اشاره به اینکه مردم استان گلستان در عرصه‌های مختلف سیاسی به خوبی امتحان پس داده‌اند، نیروهای مسلح، بسیج و نیروهای انتظامی و پیشرفت‌های علم و فن آوری در پژوهشگاه‌ها را از مولفه‌های قدرت برشمرد و افزود: پیشرفت‌هایی که علی رغم تحریم‌ها به وجود آمده بیانگر اوج قدرت مردم ایران است.

رئیسی ایستادگی مردم فلسطین را ناشی از ایمان به خدا دانست و اضافه کرد: مردم فلسطین با لهام از انقلاب ایران اسلامی و سیره امام خمینی (ره) در سرزمینی که با جنایات اسرائیل بزرگترین زندانی روباز بدل شده توانستند این چنین ایستادگی کنند.

چند بار نسبت به کندی اینترنت به آقای وزیر گلایه کردم

رئیس‌‌جمهور بهره‌برداری از شبکه سراسری فیبر نوری را یکی از بسترها و زیرساخت‌های مهم هوشمندسازی شهری دانست و گفت: امروز با بهره‌برداری از شبکه سراسری فیبر نوری در گلستان، گامی مهم و ماندگار در این زمینه و نیز توزیع عادلانه فرصت‌ها برداشته شد که امیدوارم هر چه سریع‌تر به همه استان‌های کشور توسعه یابد.

رئیسی صبح جمعه در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت به استان گلستان، در «آیین افتتاح پروژه بزرگ فیبر نوری» در سراسر استان، ضمن ابراز خرسندی از بهره‌برداری رسمی یکی از مهمترین زیرساخت‌های فناورانه و ارتباطاتی در این استان، از همه دست‌اندرکاران اجرای این طرح قدردانی کرد.

رئیس‌‌جمهور با اشاره به اینکه فناوری ارتباطات بسیار سریع‌تر از دیگر مصادیق فناوری در جهان گسترش یافت، گفت: امروز همه بخش‌های زندگی ما متاثر و اساسا در بستر این فناوری و اینترنت قرار دارد، به شکلی که اگر این فضای ارتباطی نباشد، زندگی دچار اختلال خواهد شد.

رئیسی با بیان اینکه فیبر نوری بسیار کارآمدتر از نسل‌های قبلی زیرساخت‌های ارتباطاتی است، افزود: یکی از نکات در ارتباطات سرعت است. از جمله مواردی که چند بار نسبت به آن به آقای وزیر گلایه کردم و بعضی از مردم نیز از آن گلایه‌مند هستند کندی اینترنت بوده که زیرساخت فیبر نوری می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

رئیس‌‌جمهور با تشکر از سرعت اجرای این طرح و انجام بیش از هزار و ۳۰۰ کیلومتر حفاری برای برخورداری همه شهرها و روستاهای استان گلستان از فناوری فیبر نوری اظهار داشت: امروز دسترسی به اینترنت پرسرعت یک ضرورت است و خوشحالم که از اینجا اعلام کنم امروز این زیرساخت برای اینترنت پرسرعت در همه استان گلستان قابل بهره‌برداری است و امیدوارم دیگر استان‌ها نیز هر سریع‌تر از این امکان به طور کامل بهره‌مند شوند.

 رئیسی همچنین عبور تعداد خانوارهای بهره‌مند از اینترنت پرسرعت فیبر نوری از کانال ۵ میلیون نفر را خبر خوب دیگری دانست که باعث خوشحالی است و تصریح کرد: اینکه در اجرای این طرح روستاها نیز به اینترنت پرسرعت متصل می‌شوند گامی در راستای عدالت اقتصادی، اجتماعی و عدالت در توزیع فرصت‌ها و ظرفیت‌ها است. رئیس‌‌جمهور خاطرنشان کرد: ما توسعه را برای کشور دنبال می‌کنیم، اما توسعه‌ای پایدار و ماندگار است که متوازن و در پرتو عدالت ایجاد شده باشد.

 رئیسی همچنین بهره‌برداری از شبکه سراسری فیبر نوری در استان را یکی از بسترها و زیرساخت‌های مهم هوشمندسازی شهری دانست و گفت: امروز در گلستان گام مهم و ماندگاری در مسیر عدالت و رفع گلایه‌ها از کندی اینترنت برداشته شد و امیدوارم هر چه سریع‌تر به همه استان‌های کشور توسعه یابد.

فرهنگ اصیل و غنی مردم ترکمن باید حفظ و تقویت شود

رئیس‌‌جمهور با بیان اینکه دولت مردمی اقدامات و برنامه‌های خود را بر اساس آمایش سرزمینی به عنوان مبنای توزیع عادلانه ثروت طراحی و اجرا می‌کند، خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم از تعبیر مناطق محروم استفاده کنم؛ چرا که بیشتر مناطق کشور به لطف خدا از یک برخورداری نسبی بهره‌مند هستند، اما باید برای ارتقای این برخورداری‌ها تلاش بیشتری کنیم.

رئیسی صبح جمعه در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت به استان گلستان، در اجتماع مردم مراوه تپه، تصریح کرد: هویت ملی و دینی این مردم سرمایه‌ای بزرگ است که باید از گزند آسیب و هجوم حفظ شود.

رئیس‌‌جمهور در ادامه با اشاره به تلاش‌های دولت مردمی برای رفع مشکلات اقتصادی و ارتقای رفاه مردم گفت: در ۴۰ سال گذشته با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی گام‌های بلندی در جهت پیشرفت کشور برداشته شده و چهره شهرها و روستاهای کشور به طور جدی متفاوت از قبل شده است، اما همچنان نیازهای و مسائلی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

دهه گذشته را دهه تعطیل می‌نامند

رئیسی گفت: برخی بنا به دلایلی دهه گذشته را دهه تعطیل می‌نامند، این در حالی است که در سال نخست فعالیت دولت سیزدهم و سال دوم شاهد رشد اقتصادی در کشور هستیم. برخی از مراکز آماری و بانک مرکزی رشد پنج درصد و برخی دیگر هم رشد هفت درصدی را در سال دوم دولت سیزدهم تأیید می‌کنند.

رئیس‌‌جمهور با بیان اینکه آینده برای کشور و جوانان بسیار روشن و نورانی است، اظهار داشت: با پشتیبانی شما مردم عزیز و جوانان بسیاری از مشکلات رفع شده و گام‌های بلندی در جهت رشد برداشته شده است. بعد از این هم کشور ما در مسیر رشد و پیشرفت حرکت خواهد کرد.

رئیسی در ادامه تاکید کرد: تلاش‌ها و اقداماتی که تاکنون انجام شده را مرهون خون شهدا هستیم و به خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران و همه کسانی که در عرصه‌های مختلف برای توسعه کشور تلاش می‌کنند. احترام می‌گذارم. وی با اشاره به استقبال پرشور مردم مراوه‌تپه، گفت: به سبب کثرت جمعیت امکان پیاده‌شدن از ماشین وجود نداشت، اما امیدوارم پاسخ این محبت‌های شما را در کار و فعالیت بدهیم و خدمات دولت و نظام در این منطقه افزون‌تر شود.

رئیس‌‌جمهور افزود: گفته شد تاکنون هیچ رئیس‌جمهوری به این منطقه نیامده است. من می‌خواستم در دور اول سفر به مراوه‌تپه بیایم، اما آن زمان شرایط کرونایی محدودیت‌هایی برای برنامه‌ریزی ایجاد می‌کرد. خوشحالیم که شرایط مساعد شده و امروز در نقطه صفر مرزی در خدمت مردم هستیم.