نماینده سابق رشت می‌گوید:  از قرار معلوم، جبهه پایداری جان و قدرت گرفته و میخ‌هایش را محکم کرده است. به باور من، نه رئیسی، بلکه دولت اسیر این گروه است. وابستگی شدید هیات‌های اجرایی به جریان انحرافی پایداری نشان می‌دهد جبهه پایداری با رسوخی که در وزارت کشور کرده، نقش بی‌بدیلی داشته است. 

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو بارویداد24 افزود:‌ خیلی از کسانی که ظرفیت حضور در انتخابات مجلس را داشتند، ثبت‌نام نکردند، چون دلسرد بودند و این نشان از عملکرد گذشته نهاد‌های نظارتی و کنترلی بر انتخابات است. در عین حال، خیلی افراد هم روی به ثبت‌نام آوردند و خودشان را هزینه کردند و امیدوار به آینده کشور هستند. وی تصریح کرد:‌ انتظار می‌رود که شورای نگهبان و نهاد‌های نظارتی پاسخ مثبتی به همگان بدهند و بگویند تغییر رویه و تفکر در اراده کشور حاکم شده است و کشور الا و بلا دست یک گروه خاص نخواهد بود. کشور به سمتی رفته که برای همه مردم جا افتاده که حاکمیت دست یک قطب خاص است که این قطب، تمامیت‌خواه و انحصارطلب است و اجازه به کسی نمی‌دهد.  نماینده پیشین مجلس یادآور شد: رشد و توسعه کشور در فضایی رخ می‌دهد که تضاد افکار و تفکرات مختلف و نگاه‌های سیاسی با یکدیگر همپوشانی داشته باشند تا بتوانند کشور را توسعه دهند.

اعضای هیات‌های اجرایی انتخابات از ستاد انتخاباتی رئیسی هستند

وی ادامه داد: این گله از وزارت کشور وجود دارد که اعضای هیات‌های اجرایی انتخابات در شهر‌ها عمدتا از ستاد انتخاباتی آقای رئیسی هستند و دولت از همین الان نشان داده که قرار است در انتخابات اثر بگذارد. این موضوع تاکنون سابقه نداشته و بیشتر این افراد معتمد نیستند.

در حال حاضر، ناامیدی عجیبی بین نامزد‌ها وجود دارد و این‌ها نشان می‌دهد که مشارکت پایین خواهد آمد. ما نتیجه گرفتیم یک‌دستی غیر از افزایش فقر و بیکاری و فساد و عدم‌ایجاد اشتغال و عدم‌تولید مسکن و ناامیدی و سرخوردگی مردم و افزایش حجم نقدینگی و رکود و تورم و گرانی‌های لجام‌گسیخته، چیزی ندارد. کی قرار است درس بگیریم؟ چرا دولت رئیسی متوجه نیست که دولتش چهار ساله است و مدام حرف دولت قبل را می‌زند؟ 

شاخص‌ این است که اگر در ستاد و دولت رئیسی بودی، تایید می‌شوی، اگر نبودی تایید نمی‌شوی

*‌ شما آمدید که بهتر از دولت قبل کار کنید. اگر قرار باشد که فقط از دولت قبل ایراد بگیرید چه فایده دارد؟ از نحوه انتخاب هیات‌های اجرایی و نظارت، رنگ و بوی خوبی بیرون نمی‌آید و یاس و ناامیدی شدیدی بین نامزد‌ها وجود دارد. الان شاخص‌ها فقط این‌گونه نیست که طرفدار نظام و تابع ولایت باشید، شاخص‌های مهم این است که اگر در ستاد و دولت رئیسی بودی، تایید می‌شوی و اگر نبودی تایید نمی‌شوی.