دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: نیازمند یک تحول اساسی در قانون اساسی و ساختارهای مرتبط با دولت، مجلس و قوه قضاییه هستیم.

اسدالله بادامچیان، در گفت‌وگو با خبرآنلاین افزود: من معتقدم لازم است با اذن ولی امر یک تحول در قانون اساسی‌ انجام شود، لازم است تحول در ساختار قوه قضاییه، تحول در ساختار دولت، تحول در ساختار مجلس، یک تحول در مسائل اقتصادی کشور، یک تحول در فرهنگ و آموزش کشور صورت پذیرد. ما بعد از این همه که زحمت کشیدیم و ملتمان همه با هم کار کردند و به این اقتدار رسیدیم، الان و در گام دوم نیاز به یک تحول تکاملی مثبت داریم که در این زمینه می بایست در مجلس آینده زمینه این مساله کاملا باز شود و مجلس دوازدهم حتما مجلس تحول تکاملی باشد.

به گفته وی، معیار و مبنا در این تحول، سن نیست. یک جوان ممکن است خیلی قوی‌تر از یک فرد ۸۰ ساله باشد؛ خیلی هم فهمیده‌تر، فهمیده‌تر و پیشرفته‌تر. و یک پیرمرد ۸۰ ساله ممکن است خیلی جوان‌تر از یک آدم ۴۰ ساله باشد که مشابه این را یکی، دو تا نداریم و فراوان داریم.

کمونیستی نیستم که فقط ماهی سیاه کوچولو بخواهیم

دبیرکل حزب مؤتلفه ادامه داد:‌اصلا مبنا این است که چه کسی برای این کار مفید است، عقل مبنای همه عالم است ،باید ببینیم چه کسی چه کاری انجام داده؛ همه با هم کار می‌کنند، جوان و پیر و غیره هم با هم هستند، ما هم در اسلام گسست نسل‌ها را نداریم، ما کمونیستی نیستیم و افکار کمونیستی نداریم که ماهی سیاه کوچولو بخواهیم و بگوییم پدر و مادرهمه ماهی‌های بزرگ نفهم هستند، فقط ماهی سیاه کوچولو است.

مجلس دوازدهم باید مجلس تحول باشد

بادامچیان گفت:‌ مجلس دوازدهم ما باید مجلس تحول باشد، ولی تحول تکاملی، نه تحولی که از این جهت به آن جهت بپیچد. می شود به هرچه نقاط قوت و قدرت جمهوری اسلامی در این مدت است تکامل بخشید،می شود نقاط ضعف را رد کرد. در مجموع ما نیاز به یک تحول عمیق برای حل مشکلات اساسی کشور داریم.

موظفیم افراد اصلح را انتخاب کنیم

وی تصریح کرد: در انتخابات پیش‌رو باید انتخاب ارجح را بکنیم؛ این‌جا رُجحان عقلی مطرح است. چه کسی بهتر می‌تواند این مسئولیت را انجام دهد، او را نماینده کنیم، سهم‌خواهی که مبنای شرعی نیست. چند تا برای موتلفه، چند تا برای فلان گروه، چند تا برای فلان، مگر طعمه است؟ ما باید امانت نمایندگی ملت را بسپاریم به دست مجموعه کسانی که بتوانند این امانت را به خوبی ادا کنند.