رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: علت رجوع به اصل هشتاد و پنج در مواردی همچون جوانی جمعیت، صیانت و یا حجاب این است که در این مجلس یک موضوعات بحث برانگیزی مطرح می‌شود و علیرغم اینکه نمایندگان می‌دانند که کار مفیدی نیست ولی قاطبه آن‌ها در عین حال نمی‌خواهند به این اذعان کنند که کار مفیدی نیست، یعنی به نوعی شترسواری دولادولا را با استفاده از اصل ۸۵ در مجلس یازدهم دنبال می‌کنند.

غلامرضا نوری قزلجه درخصوص گزارش ۷۰ ماده‌ای لایحه حجاب و عفاف که اخیرا مجلس به صورت استمزاجی تصمیم به بررسی آن طبق اصل ۸۵ قانون اساسی گرفت و قرار است این مسئله در صحن علنی مطرح شود، در گفت‌وگو با ایلنا افزود: من به شخصه مخالف این گزارش ۷۰ ماده‌ای بودم و برای این گزارش هم پیشنهادات و اصلاحات زیادی داشتم، به‌تبع و اولی‌تر از آن با اصل ۸۵ی شدنش هم کاملا مخالفم چون این اتفاق فرصت بررسی و اصلاح را از نمایندگان و صحن مجلس می‌گیرد. وی ادامه داد: پیش‌بینی من این است که اگر بحث بررسی براساس اصل ۸۵ قطعیت پیدا کند این گزارش با این ۷۰ ماده‌ای که پر از اشکال تهیه شده بود ۱۰-۱۵ درصد بدتر از این هم خواهد شد و از آن کمیسیون اصل ۸۵ خارج خواهد شد. به نظر من این مساله اصلا برای جامعه خوب نیست و مناسب حال فعلی جامعه ما نخواهد بود و کار درستی انجام نخواهد شد.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس ادامه داد: شما محتواهایی که به این شکل مطرح شد را ببینید همین حجاب، بحث صیانت یا جمعیت، این‌ها همه مسائلی هستند که بحث‌های زیادی نسبت به آن‌ها وجود دارد و تقریبا آحاد و اقشار جامعه یعنی تقریبا تمام جمعیت کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهند. خب موضوعی به این مهمی چرا در صحن علنی بررسی نشود؟ برای اینکه همه می‌دانند که این کار ایراد و اشکالات اساسی دارد ولی در عین حال نمی‌توانند آن اشکالات را بگویند. وی افزود: این باعث می‌شود که یک جوری از زیر آن در بروند یا همان تعبیر شتر سواری دولادولا که از یک طرف هم قانون شود و بعضی نهادها و بعضی اشخاص خوششان بیاید و از آن طرف هم مردم ناراحت نشنوند و رأی بدهند.