یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: واقعیت قضیه این است ما هم در سال‌های اخیر هرجا که دولت و مجلس یکی نبوده‌اند منافع بیشتری داشتیم، خروجی تجربه‌ای که یکی - دوسال اخیر از یکی شدن قدرت به دست آمده را مشاهده می‌کنیم، می‌بینیم چندان به توسعه و پیشرفت کشور کمک نکرده است.

جلال میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اینکه چندین وقت است صاحبان تریبون به جای این‌که از مسئولان برای وضعیت پیش آمده سوال بپرسند توپ گرانی‌ها و تورم را در زمین مردم می‌اندازند و آنان را عامل این قضایا معرفی می‌کنند،‌ گفت: واقعیت قضیه این است که یک مشکلاتی این وسط وجود دارد. جریانی که درحال حاضر قدرت را به واسطه انتخابات سال ۱۴۰۰ در اختیار گرفته یک وعده‌هایی به مردم پیش از آمدن‌شان دادند و  به گونه‌ای صحبت می‌کردند که کشور وفور امکانات و منابع است و مقصر دولت سابق و یا جریان غربگرا است که نمی‌تواند از منابع استفاده درست کند. 

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این جریان در حال حاضر روی کار آمده و هر چقدر زمان می‌گذرد متوجه می‌شوند کشورداری با شعار امکان‌پذیر نیست و نیازمند برنامه است و پیشبرد برخی از برنامه‌ها نیاز به همراهی و حمایت مردم دارد منتها دولت در برخی از حوزه‌ها باید کارآمدی خود را برای مردم اثبات کند تا در جایی که نیاز دارد مردم هم پای کار بیایند فعلا این دولت در حوزه‌هایی که مردم انتظار داشتند به بخشی از وعده‌هایش عمل کند کاری نکرده است بنابراین باید با یک ادبیات دیگری باید با مردم صحبت کند.

وی تاکید کرد: معتقدم مسئولان اگر نیاز دارند در برخی از موارد از مردم پوزش بخواهند و بگویند برداشت‌های‌مان اشتباه بوده است، برنامه‌هایی که پیش از این در ذهن داشته‌ایم اشتباه بوده است یا برنامه‌ها منطبق با واقعیت نبوده است و صراحتا اعلام کنند در حال بازنگری، کسب تجربه و توجه به بازخورد است. 

وی بیان کرد: یک روز توپ را در زمین دولتمردان سابق می‌اندازند. یک روز می‌گویند مردم مقصر هستند. یک روز می‌گویند رسانه‌ها همکاری نمی‌کنند و سیاه‌نمایی می‌کنند. یک روز می‌گویند دستاوردها برای مردم خوب تشریح نمی‌شود، این دستاوردها چیست که برای مردم تشریح نمی‌شود؟ دستاورد باید برای مردم ملموس باشد. نرخ تورم و کاهش قیمت خودرو باید برای مردم ملموس باشد این دیگر چیزی نیست که پنهان باشد. قیمت مواد غذایی، مرغ، گوشت و برنج ملموس است و نیاز به تشریح برنامه ندارد.