نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی درباره استیضاح احمد وحیدی، وزیر کشور گفت: اگر قرار است استیضاحی صورت گیرد باید به واسطه سو مدیریت ایشان در دو سال گذشته در بخش‌های مختلفی اعم از انتصابات، حوادث پس از شهریور 1401، حوادث زاهدان و... صورت گیرد که همه حاکی از مدیریت نامناسب وزیر در اداره امور داخلی کشور است.

به گزارش دیده‌بان ایران، احمد علیرضابیگی در خصوص جنجالی که در مجلس بر سر نامه معاون سیاسی وزیر کشور به راه افتاد، افزود: با یک نگاه منطقی باید گفت که این نامه نمی‌تواند دلیلی برای استیضاح وزیر باشد. کمااینکه در گذشته هم سوابقی از نگارش چنین نامه‌هایی در سال منتهی به انتخابات وجود داشته است ولی این مجلس به واسطه اینکه تمام اعتبار خودش را در گرو دولت گذاشته بود و بیش از 200 نفر از نمایندگان نامه نوشتند و از آقای رئیسی خواستند کاندید شود و در نامه دیگری خواستار کناره‌گیری سایر کاندیداها شدند تا آقای رئیسی با آرای بیشتری انتخاب شوند و پس از آن هم در دفاع و پشتیبانی از دولت آقای رئیسی فروگذاری نکردند، با این نامه چیزی مثل شکست عشقی برای مجلس پیش آمده است.

وی افزود: همین شکست عشقی سبب شده که نمایندگان به صرافت بیافتند و وزیر کشور را مورد استیضاح قرار دهند. 

علیرضابیگی با اشاره به عملکرد وحیدی در جریان اعتراضات پارسال و حوادث زاهدان، تصریح کرد: من به این جهت استیضاح وزیر را امضا کردم وگرنه آن نامه ارزشی ندارد و نمی‌تواند محل اعتنا باشد.  وی ادامه داد: وزارت کشور جزو وزارتخانه‌هایی است که به جهت نقشی که در خصوص اداره نیروی انتظامی به وزیر کشور داده می‌شود، نظر فرمانده معظم کل قوا هم مورد توجه قرار می‌گیرد ولی هیچوقت دلیل نمی‌شود وزیر کشور مورد بازخواست قرار نگیرد کمااینکه در گذشته هم شاهد استیضاح وزیر کشور بوده‌ایم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: عملکرد وزارت کشور در دولت قبل در حوادث آبان 98 هم بایستی مورد بازخواست قرار می‌گرفت که آن موقع هم باز هیأت رئیسه مقاومت کرد و عملا اجازه نداد استیضاح وزیر کشور اتفاق بیافتد یا حتی این پرونده‌ها به دادگاه ارجاع داده شود تا از آن طریق رسیدگی صورت گیرد. الان هم به نظر می‌آید در مورد یک سری از دستگاه‌ها یک خطوط قرمزی توسط هیأت رئیسه وجود دارد.