عضو کمیسیون امنیت ملی در خصوص حمله گروهک تروریستی هفته گذشته به مرز سراوان، گفت: گروهک «جیش‌الظلم» با استفاده از سرویس‌های مختلف، خصوصا سرویس «پاکستان» عملیاتی در مرز ایران انجام می‌دهند.

به گزارش شفقنا، شهریار حیدری، در این باره توضیح داد: پاکستان 2 سال گذشته اقداماتی برای انسداد مرز، با استفاده از فنس‌کشی و سیم خاردار انجام داد که طی بازدیدی که از این منطقه داشتیم، تقریباً عرض فنس و سیم خاردار، یک و نیم متر است و هر کسی نمی‌تواند آنها را باز کند مگر با هماهنگی سرویس پاکستان. نهایتاً در نقطه‌ای به نام «مزه سر»، ساعت ۱۱:۵ همان شب از نقطه‌ای ورود و برجک را محاصره می‌کنند.

وی افزود: ابتدا اقدام به تیراندازی می‌کنند و بعد هشدار می‌دهند که تسلیم شوید. پنج نفری که در داخل برجک بودند تصمیم می‌گیرند بجنگند ولو اینکه شهید شوند که جای تقدیر و تشکراز سازمان مرزبانی کشور دارد که از نظر ایمان و روحیه دفاع، آمادگی داشتند. این نماینده مجلس ادامه داد: نهایتا چند دقیقه‌ای که درگیری بین برجک و گروهک تروریستی شروع می‌شود، بلافاصله یگان امداد اطلاع پیدا کرده و به سمت برجک حرکت می‌کنند؛ در مسیر، یگان هم با بخش دیگر گروهک درگیر می‌شود نهایتاً چهار نفر از داخل برجک و یک نفر از نیروهای امداد شهید می‌شوند و یک نفر هم در کما به سر می‌برد. گروهک برای اولین بار با استفاده از تله انفجاری برجک را تخریب می‌کند.

حیدری با بیان اینکه مرزبانی به دلیل شرایط امنیتی از نظر جاده و امکانات لجستیکی و مخابراتی، نیازمند کمک است، گفت: ما بودجه خوبی برای تقویت مرزبانی تصویب کردیم اما عدم تخصیص بودجه باعث ایجاد مشکلاتی برای مرزبانی شده است؛ نیاز است تصمیم قاطع، جدی و میدانی در این خصوص اتخاذ شود چراکه با تعارف نمی‌توان امنیت مرزها را تامین کرد.