وزیر و فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخی از وزارت فرهنگ و ارشاد توقع دارند که بسیار چکشی با موضوعات اخیر درخصوص رفتار هنرمندان برخورد کند، خیر این‌گونه نیست. جنس کار و مخاطب‌های ما مخاطب‌های فرهنگی و هنری هستند. در این افراد عواطف و ذوق هنری بر سایر مسائل غلبه دارد و ما هم در وزارت فرهنگ و ارشاد وظیفه داریم با گفت‌وگو این مشکلات را به حداقل کاهش دهیم.

محمدمهدی اسماعیلی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره ادعای مطرح شده در خصوص نامه محرنامه‌ای پیرامون تشکیل کمیته چهره‌ها که امضای آن را به وی منتسب می‌کنند، گفت: گاهی اوقات مسائلی بیان می‌شود اما «اَلحَمدُ لِلّهِ الَّذی جَعَلَ اَعدائَنا مِنَ الحُمَقاء»؛ این مسئله کار متداولی است ما در وزارت فرهنگ متولی این حوزه‌ها هستیم و طبیعی است موارد نقض قانون را پیگیری می‌کنیم و این هم در راستای وظایف‌مان بوده است و چیز جدیدی هم نیست و بسیاری از اوقات در همین موضوعات از ما سوال می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ما وظیفه‌مان است که رسیدگی کنیم و با دستگاه‌های مختلف در ارتباط هستیم و حداکثر تلاش ما این است که حوزه فرهنگ مقید به قانون باشد و اگر هم اتفاقاتی می‌افتد و خطاهایی رخ می‌دهد بتوانیم با گفت‌وگو آن‌ها حل کنیم، زیرا اهالی فرهنگ و هنر یک مقدار با ذوق و عاطفه‌ هستند و حداکثر تلاش ما این بود که با گفت‌وگو و نشست مسائل‌مان را حل کنیم، الحمدالله هم تا حالا هم نتیجه داده و نیازی به برخورد نبوده است.

وی تاکید کرد: من همیشه از دستگاه‌های مختلف خواستم اجازه دهند متولی مدیریت مسائل هنرمندان، وزارت فرهنگ باشد و این اتفاقی هم که افتاده است از قضا نکته مثبتش همین است. ما در موضوع حل مشکلات فضای فرهنگی و هنری درخواست‌مان همیشه همین است و الحمدالله همه هم همراهی کردند. جایگاه حل مسائل و مشکلات فرهنگی و هنری وزارت ارشاد است و ما این موضوع را دنبال می‌کنیم.