وزیر خارجه اسرائیل در دیدار با همتای اسپانیایی خود ادعا کرد اروپا اکنون بیش از پیش خطر «حکومت ایران» را درک می‌کند و دو کشور بر موافقت‌نامه‌ای امنیتی و جبهه‌ متحد در برابر برنامه هسته‌ای حکومت ایران توافق کردند.

به گزارش شکبه خبری آی−۲۴ الی کوهن، در جریان سفری یک روزه به اسپانیا با خوزه مانوئل آلبارس، همتای اسپانیایی خود در مادرید دیدار کرد. این اولین سفر دیپلماتیک یک وزیر خارجه اسرائیل در بیش از یک دهه گذشته به اسپانیا بود.

دو وزیر خارجه بر سر چارچوب‌ تشکیل یک موافقت‌نامه امنیتی ۳۳۰ میلیون دلاری و جبهه‌ای متحد در برابر برنامه هسته‌ای ایران توافق کردند. بنابر این گزارش، سفر کوهن به اسپانیا به ویژه از آن جهت اهمیت دارد که این کشور به زودی ریاست دوره‌‌ای اتحادیه اروپا را برعهده می‌گیرد. سفر وزیر خارجه اسرائیل به اسپانیا در راستای تلاش‌های {مذبوحانه} رژیم اسرائیل برای ایجاد یک ائتلاف چندجانبه با کشورهای اروپایی در مقابل برنامه هسته‌ای ایران است.  کوهن گفت: «من از وزیر خارجه اسپانیا به خاطر موضع قاطع و حمایتش در مبارزه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تشکر می‌کنم.» در این رابطه وزیر خارجه اسرائیل همچنین مدعی «جبهه‌ای مصمم» علیه جمهوری اسلامی شد «که شامل تحریم‌های اقتصادی و سیاسی و در عین حال تهدیدهای نظامی» می‌شود.

دو مقام همچنین در مورد راه‌های تقویت روابط بین اسرائیل و اتحادیه اروپا از جمله در زمینه‌ سایبری گفت‌وگو کردند. تمرکز آنها به ویژه روی مناسبات تجاری، فناوری و نوآوری فیمابین بود که به رقمی معادل ۳،۶ میلیارد دلار در سال گذشته رسید.