رئیس‌جمهور گفت: حضور نیروهای مسلح ما برای منطقه امنیت‌ساز است، اما حضور نیروهای فرامنطقه‌ای و بیگانه به ویژه نیروهای آمریکایی امنیت کشورهای منطقه را به خطر می‌اندازد و پیام نیروهای مسلح به آنها این است که هرچه زودتر منطقه را ترک کنند به نفع خودشان است.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی در مراسم رژه روز ارتش افزود: امروز ارتش دلاور، شجاع و قهرمان ما در عرصه‌های مختلف علم و فناوری گوی سبقت را از ارتش‌های منطقه ربوده است. امروز ارتش ما ارتشی مجهز، به‌روز و بهنگام است. ارتشی است که از تجهیزات پیشرفته برخوردار است و این تجهیزات به برکت علم و دانش و نوآوری خودش بومی شده است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: امروز شاهد تجهیزات پیشرفته در ارتش هستیم که جلوه ما می‌توانیم است. ارتش ما در برابر ماشینی ها احساس کمبود نمی‌کند بلکه در مقابل تهدیدها و تحریم‌ها برای خود و کشور فرصت می‌سازد و فرصت‌های بسیاری را در عرصه‌های مختلف زمینه پیشرفت برای کشور و خود قرار داده است. امروز دولت خود را نسبت به تجهیز و پشتیبانی نیروهای مسلح موظف می‌داند. دولت خود را موظف می‌داند که دغدغه نیروهای مسلح را در این زمینه برطرف کند.

رئیسی افزود: حضور سپاه در هر کجای منطقه امنیت‌ساز است ببینید در مقابل نیروهای تکفیری چه مقاومتی کردند و چگونه منطقه را امن کردند. فرماندهان سپاه و ارتش شهید حاج قاسم سلیمانی برای امنیت منطقه با همه وجود

ایستادگی کردند.

کوچکترین خطا     به    نابودی حیفا    و تل‌آویو     می‌انجامد

وی افزود: پیامی از طرف نیروهای مسلح به دشمنان داریم. دشمنان به ویژه رژیم صهیونیستی باید بدانند، آن‌ها این پیام را دریافت کردند که با کوچک‌ترین حرکت علیه جمهوری اسلامی ایران پاسخ سختی از ارتش و سپاه دریافت خواهند کردند و کوچکترین خطا علیه جمهوری اسلامی با نابودی حیفا و تل‌آویو همراه خواهد بود. این پیام مرهون جایگاه افتخارآمیز و  قدرت آفرین نیروهای مسلح در کشور است.

وی افزود: دشمنان تصور کردند بعد از جنگ تحمیلی و دفاع جانانه نیروهای مسلح از وطن، اخلالی در نیروهای مسلح و توان آنها واقع شد اما علاوه بر اینکه  همان زمان با دادن شهدای عالی قدر‌ و ۴۸ هزار شهید و جانبازان بسیار جانانه از کشور، وطن، مردم و ارزش‌های انقلاب اسلامی دفاع کردند و هم امروز دژ محکمی  تشکیل دادند که در پرتو آن مردم امینت، رفاه، آسایش، زندگی و کسب و کار داشته باشند و این جای شکر گزاری به درگاه با عظمت کبریایی دارد. رئیسی عنوان کرد: سخن پایانی من با مردم عزیز و مردم ملت منطقه است که پیام و سخن امید خواهد بود. پیام امروز به مردم پیام صلح است ارتش ما همواره در کنار مردم ایستاده و ارتش ما  همواره در حال فراهم کردن امنیت و آسایش ملت خواهد بود.