رئیس‌جمهور با بیان اینکه دشمن پس از جنگ ترکیبی و تلاش برای ایجاد التهابات ارزی و اقتصادی به سراغ پروژه امنیتی در مدارس رفته است، گفت: دشمن می‌خواهد برای فرزندان ما در مدارس دلهره، ناامنی و فضای ترس و ناامیدی ایجاد کرده و از این طریق ایجاد آشوب کند.

به گزارش ایرنا، ابراهیم رئیسی دیروز در جریان سفر استانی خود به استان بوشهر، در اجتماع مردم شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی افزود: دشمن به دنبال ایجاد استرس و دلهره میان دانش آموزان و والدین است تا آشوب شکل بگیرد. در موضوع پیش آمده در مدارس وزیر اطلاعات و وزیر کشور را مامور کردم در اسرع وقت پیگیری کنند و گزارش‌ها را به طور کامل در اختیار مردم قرار دهند.

رئیس جمهور در ادامه افزود: یک روز آشوب و اغتشاش خیابانی، یک روز اغتشاش در حوزه مالی و ارزی و اقتصادی و یک روز مسئله ساختن و مسئله‌سازی امنیتی در حوزه تحصیل و مدارس، اینها ترفندهایی است که دشمنان برای ناامید کردن مردم طراحی و اجرا می‌کنند، چون می‌بینند علیرغم همه این تهدیدها و تحریم‌ها و علیرغم همه این نقشه‌ها روز ۲۲ بهمن در سراسر کشور مردم با بصیرت، آگاهانه، مقتدرانه و عزتمندانه حضور پیدا کردند و دشمن را شکست دادند. وی با بیان اینکه مردم ما امروز در عرصه‌های مختلف شعار ما می‌توانیم را به مرحله اجرا گذاشته‌اند، گفت: پارس جنوبی از افتخارات کشور و اقتدار برای ما است و مردان و زنان ما با اراده خود نشان داده اند که به دنبال عزت و استقلال اند.

رئیسی با بیان اینکه قدرت ملت تحریم‌ها و تهدیدها و جنگ نظامی 8 ساله را شکست داد افزود: در جنگ ترکیبی دشمن به دنبال توقف قطار پیشرفت است چون کشوری که در حال تحریم است با اینقدر پیشرفت همه را حیرت‌زده می‌کند. در جنگ نظامی و اقتصادی شکست خورد.

وی اضافه کرد: در حوزه های آب و راه اتفاقات خوبی در این سفر رقم خورده است و در بدو ورود به شهرستان دشتی مسکن نیازمندان به بهره‌برداری رسید.

رئیسی با اشاره به موضوع احداث مسکن خاطرنشان کرد: در این استان مشکل نبود زمین وجود ندارد و دولت با ارائه تسهیلات برای ساخت مسکن در کنار مردم و زوج‌های جوان و نیازمندان خواهد بود.

رئیس جمهور افزود: مسئله بیکاری نباید خانواده ها را رنج بدهد و دولت برای ایجاد اشتغال در این استان مصمم است و از ظرفیت های موجود استفاده خواهد کرد؛ بر اساس وعده ای که دادیم در هر سال یک میلیون شغل ایجاد شود عقب نیستیم.

دولتمردان در گره‌گشایی از مشکلات کشور، گرفتار حاشیه نشوند

رئیسی در ادامه برنامه‌های روز دوم این سفر با حضور در نماز جمعه شهرستان برازجان، تلاش خستگی‌ناپذیر و گرفتار حاشیه نشدن را از مهم‌ترین دستور کارهای دولت برشمرد و تصریح کرد: دولتمردان به هیچ وجه نباید گرفتار حاشیه شوند و تمام تلاش خود را معطوف به گره‌گشایی از مشکلات کشور کنند.

رئیس جمهور سفر به بوشهر و حضور در جمع پرشور مردم برازجان و باخبر شدن از مسائل مردم این منطقه از نزدیک را برای دولت فرصتی مغتنم در خدمت‌رسانی به مردم آن عنوان کرد.