نقص فنی اتوبوس در حادثه دانشگاه محرز است

در بازدید سه تن از نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس از محل حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه آزاد مشخص شد نقص فنی اتوبوس محرز بوده و راننده فوت شده نیز تنها 20 روز در دانشگاه به کار گرفته شده و از وی معاینه فنی و کارت سلامت خودرو دریافت نشده بود. به گزارش خانه ملت، حبیب‌الله دهمرده، نماینده مردم زابل، که در جریان این بازدید حضور داشت، تأکید کرد: نقص فنی خودرو با توجه به گفت‌ وگویی که با مجروحان هوشیار حادثه داشتیم، کاملا مشهود و محرز بود و همه آنها به این مسئله اذعان داشتند که چند لحظه پیش از وقوع حادثه، راننده اعلام کرده است که خودرو ترمز بریده و به همین دلیل تعداد زیادی از مسافران خودرو به قسمت عقب رفته‌اند؛ ازاین‌رو این مسئله را نمی‌‎توان رد کرد که خودرو نقص فنی داشته است و به همین جهت باید توضیحاتی درخصوص صلاحیت فنی خودروهای استفاده شده در دانشگاه ارائه شود.

    


نظارت دادستان بر روند رسیدگی به حادثه اتوبوس 

رئیس قوه قضاییه با صدور پیامی درگذشت تعدادی از دانشجویان را به خانواده آنان و ملت شریف ایران تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمده است: «این حادثه تلخ و غم انگیز ضرورت توجه بیش از پیش را از سوی متولیان امر نشان می‌دهد و ضروری است دادستان کل کشور نظارت لازم را در رسیدگی سریع به پرونده حادثه به‌ عمل آورده و نتیجه را اعلام کنند.»

    


ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را نمی‌پذیرم 

آیت‌الله موحدی کرمانی، امام‌‌‌جمعه موقت تهران که در غیاب آیت‌الله هاشمی شاهرودی ریاست جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده داشت، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام به شما سپرده خواهد شد، گفت: اگر از من بپرسند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌شوی یا نه خواهم گفت نه. وی در پاسخ به این پرسش که برخی در تلاش هستند و رایزنی می‌کنند تا شما رئیس مجمع می‌شوید؛ آیا درست است؟ گفت: فکر نمی‌کنم. برنامه ندارم. آقا باید تصمیم بگیرند ولی من تصور نمی‌کنم.

    


اخذ مجوز برای فروش 3میلیون بشکه نفت در بورس 

وزیر نفت با بیان اینکه مرحله سوم عرضه نفت در بورس شاید هفته آینده انجام شود، گفت: مجوز لازم از سران سه قوه اخذ شده تا سه میلیون بشکه نفت در بورس به صورت 100درصد ریالی به فروش برسد. بیژن نامدار زنگنه افزود: اگر فردی به خرید ارزی نفت در بورس تمایل داشت نفت به صورت ارزی به این شخص ارائه و اگر فردی به خرید ریالی نفت تمایل داشت عرضه به صورت ریالی انجام می‌شود.

    


امنیت پروازهای ایران استاندارد است

رئیس سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: اقدامات امنیتی پروازهای هواپیمایی ایران مطابق با استانداردهای سازمان جهانی هوانوردی (ایکائو) است. به گزارش ایرنا، علی عابدزاده در حاشیه بزرگداشت مراسم سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی در فرودگاه مهرآباد تهران در جمع خبرنگاران، افزود: امروز ما در کشور دارای شاخص‌های امنیتی بسیار بالایی هستیم که آرامش مردم را درپی دارد. وی تاکید کرد: شاخص امنیتی ما حتی از کشورهای اروپایی و سایر کشورهای منطقه بالاتر است و این موضوع یک امر پذیرفته شده در جهان محسوب می‌شود.

    


استیضاح وزیر کشاورزی یک‌شنبه برگزار می‌شود

 یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حدود ۱۰ نفر از استیضاح‌کنندگان وزیر جهاد کشاورزی امضای استیضاح خود را پس گرفتند، گفت که جلسه استیضاح حجتی یکشنبه آینده برگزار می‌شود. علی اصغر یوسف نژاد در گفت‌وگو با ایسنا افزود: در حال حاضر از ۴۷ متقاضی استیضاح وزیر جهاد کشاورزی، ۱۰ نفر امضای خود را پس گرفتند و ۳۷ نفر بر استیضاح باقی هستند. وی افزود: با توجه به اعلام وصول استیضاح، حتی اگر یک نفر متقاضی استیضاح وزیر جهاد کشاورزی باشد، جلسه استیضاح برگزار خواهد شد.