دادستان کل کشور گفت: با سارق و کسانی که امنیت جامعه را هدف قرار می‌دهد، ترحم و اغماضی نخواهیم کرد. کسی که جلوی ناموس مردم را می‌گیرد و با زور و تهدید جانی، مال او را می‌گیرد و به خانه مردم هجوم می‌برد، اصلا قابل ترحم نیست. دادگاه‌ها باید متناسب با جرم اینها برخورد کنند. به گزارش ایرنا؛ محمد جعفر منتظری در نشست تخصصی «معاونین و مدیران سازمان زندان‌ها» اظهارداشت: زندانی را امانتی تصور می‌کنیم که به دست‌مان سپرده تا مطابق با قوانین، این انسان آسیب‌دیده و مجرم را در مسیر سعادت قرار دهیم.

منتظری خطاب به زندانبانان تأکید کرد: مدیریت زندان و زندانبانی یکی از پرمشقت‌ترین و پردغدغه‌ترین مشاغل و مسئولیت‌ها است؛ بنابراین به صورت جدی باید به شما خسته نباشید گفت. وی اضافه کرد: کمک به زندانیان و زندان‌ها را وظیفه خود می‌دانم. در مقایسه با مقدورات، صادقانه بگویم که زحمات زندانبانان قابل تقدیر است.

دادستان کل کشور اظهارداشت: چه بسیار افرادی که در زندان‌های کشور حتی حافظ قرآن شدند و دست از انحرافات برداشته‌اند؛ این اقدامات قابل تحسین است. وی با ابراز خرسندی از عفو اخیر و آزادی جمع زیادی از زندانیان افزود: عفو رهبر معظم انقلاب تحرک دشمن را خلع سلاح کرد و لطف ایشان شامل کسانی شد که استحقاق لازم را داشتند؛ بنابراین دقت کنید هرآنکه استحقاق دارد نباید از قلم بیفتد و کسی هم که مستحق نیست نباید شامل عفو شود.