معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه دشمن با دادن آدرس غلط، با بهانه‌گیری و اتهام‌زنی به دنبال این است که مسیر پیشرفت را ببندد و مختل کند، تصریح کرد: آنها اتهاماتی نظیر ساخت بمب اتم، اهداف پنهان، سایت‌های اعلام نشده و... را مطرح می‌کنند؛ در حالی‌ که تمام این موارد دروغ بوده و اصل موضوع قدرتی است که در سایه فناوری‌های نوظهور پدید می‌آید و کشورها را از سلطه خارج می‌کند.

محمد اسلامی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن، افزود: فناوری هسته‌ای با علوم هوا و فضا و سایر علوم پیشرفته در حوزه‌های بهداشت، درمان، محیط زیست و ... مرتبط و متصل است و هنگاهی که می‌خواهند یک مولفه را از این چرخه خارج کنند یعنی قصد دارند در مسیر پیشرفت اخلال ایجاد کنند؛ امروز فضاپیماها،‌ کشتی‌ها، زیردریایی‌ها و ... کشورهای غربی بر پایه فناوری هسته‌ای کار می‌کنند زیرا فناوری هسته‌ای در شکوفایی علمی و نیز سایر فناوری‌ها نقش شتاب‌دهنده دارد.

وی ادامه داد: آنها درصدند جمهوری اسلامی را از این ثروت بزرگ و خدادادی محروم کنند.

اسلامی با بیان اینکه اکنون و به یاری حق‌تعالی در همه سرفصل‌ها بدون نیاز به کشورهای بیگانه در حال پیش‌رفتن به سمت موفقیت هستیم، گفت: آنها نارحت هستند که نمی‌توانند کاری انجام دهند بنابراین شرارت می‌کنند.

 مذاکرات بر سر همان متن ۲۰۱۵ است

وی همچنین در گفت‌وگویی با ایلنا درباره توافق بر سر متن برجام گفت: ملاک ما قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها است که اگر مفادی که در قانون آمده محقق شود طبیعی است که ما هم به آن متن باز می‌گردیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به اینکه آیا متن توافقی همان متن سال ۲۰۱۵ است، گفت: همان است، گفت‌وگو‌ها هم شده است. وی درخصوص این‌که متن توافقی سال ۲۰۱۵ در داخل مورد هجمه تندروها بوده است، اظهار داشت: آن متن، متنی است که در کشور مراحل قانونی را طی کرده امروز هم برای بازگشت به آن سند، ملاک ما قانون اقدام راهبردی مجلس برای لغو تحریم‌ها است که اگر مفادی که در قانون آمده محقق شود طبیعی است که ما هم به آن متن باز می‌گردیم.