رئیس جمهور با اشاره به سیاست‌های اعلامی جدید بانک مرکزی و امیدواری فعالان اقتصادی به اثربخش بودن آن، از مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست به بانک مرکزی کمک کنند تا سیاست‌های خود برای مدیریت بازار ارز را به شکل موفق اجرا و اعمال کند.

به گزارش ایلنا، سید ابراهیم رئیسی صبح دیروز در جلسه هیئت دولت همچنین تاکید کرد سازمان برنامه و بودجه منابع مورد نیاز وزارت بهداشت برای تامین دارو و تجهیزات را با اولویت تخصیص دهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سفر معاون اول رئیس‌جمهور به سیستان و بلوچستان و پیگیری مسائل و مطالبات اهالی شهرستان‌های مختلف استان، پاسخگویی و رفع مشکلات مردم را اولویت‌های دولت سیزدهم دانست. رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به لزوم تسهیل در انجام امور گمرکی و مبادلات مرزی از نهادهای مسئول از جمله دستگاه دیپلماسی کشور خواست در زمینه برطرف کردن مشکلات تردد کامیون‌‌ها در مرز آستارا اقدامات لازم را انجام دهند.

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دیروز (چهارشنبه) پنجم بهمن ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.

برنامه تنظیم سفر گروسی به ایران در دستور کار است

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر اینکه تعاملات با آژانس برقرار است، گفت: برنامه و رایزنی برای تنظیم سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس هم در دستور کار قرار دارد و در حال پیگیری آن هستیم.

دولت دخالتی در کار کارشناسی بورس کالا و شورای رقابت نمی‌کند

علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت  درباره موضع دولت نسبت به عرضه خودرو در بورس اظهار کرد: نگاه دولت این است که بررسی کنیم که شیوه بهتری برای مردم یعنی مصرف کننده واقعی وجود داشته باشد که محصول با کیفیت بهتر و قیمت مناسب‌تر در اختیار مردم قرار گیرد.

باید اجازه دهیم تا نظر نهادهای کارشناسی و کارشناسان این حوزه گرفته شود تا هر شیوه‌ای که مناسب‌تر است، انتخاب شود. دولت از این منظر دخالتی در کار نهادهای تخصصی نمی‌کند تا بهترین شیوه به نفع مصرف کننده اعمال شود. اجازه بدهید دولت دخالتی در کار کارشناسی چه بورس کالا و چه شورای رقابت نکند، هر تصمیمی بگیرند دولت به همان ملتزم خواهد بود.

احداث خط لوله فرآورده‌های نفتی از جنوب کرمان تا زاهدان

جواد اوجی وزیر نفت در خصوص تامین سوخت سیستان و بلوچستان گفت: خوشبختانه دیروز به اتفاق دکتر مخبر و آقای محرابیان و نمایندگان این استان سفر خوبی به استان سیستان و بلوچستان داشتیم و تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی ادامه داد: برای انتقال فرآورده‌های نفتی اعم از بنزین و نفت و گاز و نفت سفید به استان سیستان و بلوچستان هیچ گونه خط لوله‌ انتقال فرآورده نداریم و تمام نیازهای تامین انرژی را از طریق تانکرهای سوخت رسان و ریلی انجام می‌دادیم. دولت سیزدهم دیشب تصمیم بسیار خوبی گرفت که خط لوله فرآورده‌های نفتی از جنوب کرمان تا زاهدان به طول 520 کیلومتر که بار مالی آن 5 هزار میلیارد تومان است ایجاد شود. این تصمیم به شورای اقتصاد می‌رود و مصوبه آن گرفته می شود تا در دو سال کاملا مشکل حل شود.

سایر کشورها با شاخص ۳۰۰-۲۰۰ آلودگی، فقط مدارس ابتدایی را تعطیل می‌کنند

رئیس سازمان محیط زیست درباره موضع سازمان محیط زیست برای تغییر شاخص آلودگی هوا برای تعطیلی مدارس، اظهار کرد: ما شاخص‌های آلودگی را تعیین می‌کنیم و تعطیلی بر عهده هیات وزیران است.

علی سلاجقه ادامه داد: در دنیا در بحث شاخص‌های آلودگی هوا برای تعطیلی مدارس، بالاتر از ما عمل می‌کنند مثلا با شاخص ۳۰۰-۲۰۰ فقط مدارس ابتدایی را تعطیل می‌کنند. قبلا هیات وزیران شاخص ۱۵۰ گذاشته است و اکنون می خواهد تصمیم خود را عوض کند.